Selasa, 16 September 2008

SAMBUNGAN SEMALAM

Sambung hasil bacaan semalam : kadang2 terfikirkan kenapa benda2 macam ni semakin menjadi perhatian – sebab menurut kawan kat USA dah ada training mengankat pipi ( madsudnya bila pipi terangkat , mata jadi kecil : itu dikatakan senyuman yang paling ikhlas….).dan di Negara kita tidak ketinggalan – Perlis dah buah seminar mulut , Terengganu dah buat seminar senyum sokmo. Dan sekarang banyak training consnt dah mula mencari ‘ benda2 ‘ macam ni..Menarik , sebab ilmu tuhan semakin jauh di seterokai oleh manusia. Dan aku seronok kerana tidak pernah KETINGGALAN perubahan tersebut.

Orang yang ‘ suka pakaian berjenama (walaupun bundle )
Melayan keperluan orang lain dengan baik.
Perancangan yang teliti @ hati2
.

Orang yang simple , seluar jeans , tshirt
Suka pada keseronokkan
Moody ( ikut mood ) - Suka memberontak - Tidak suka di kongkong

Orang suka suka dengan pakaian seragam ( termasuk Rela )
Pandai berkerjasama dengan orang lain
Penganut fahaman tradisional ( hati2 kawan bercinta dengan org begini )
Orang yang berani berpakaian / lain daripada yang lain.
Banyak tenaga dalam / emosi - Berjiwa seni
Sangat mengutamakan kebebasan - Jiwa sensitive @ terbuka @ berterus terang.
Barang bersepah dalam kereta , bilik , pejabat
Tidak suka peraturan - Tidak suka tanggungjawab -Tidak suka benda remeh temeh
Orang yang sangat pengemas @ pembersih – suka pada peraturan
Sifat degil
Tak padai menyesuaikan diri – mahu orang lain ikut peraturannya

Orang yang banyak kasut
Suka memuaskan diri sendiri
Bawa kereta perlahan
Tidak pandai menyesuaikan keadaan
Takut mencuba benda baru – suka menurut perintah ( pasif )
Kurang inisiatif - Takut pada kegagalan
Tdk berani ambil risiko – tidak suka buat keputusan
.
Bawa kereta laju.
Agresif - Tidak suka peraturan - Tidak suka bertolak ansur

Penting ke ilmu ni? PENTING. Sains ( 90 % sains tidak membelakangkan Islam cuma di nafikan oleh orientalis barat ) – kelancaran hidup kita tidak boleh kita nafikan ada kaitan dengan semua ilmu di atas.
( DENGAN TIDAK MEMBELAKANGKAN KETENTUAN ALLAH ).untuk itu fikir2kan lah
BUKU BARU BELI : NANTI KITA KONGSI2 KAN

3 ulasan:

~Cinta Milo Ais~ berkata...

huu bagusnya..dapat la teka personaliti org kan

jinggo berkata...

Bukan macam tu - ilmu dunia...kadang2 jauh dari apa yang kita fikirkan..

Sharifah Hassan berkata...

Salam Ramadhan,

ilmu dunia kalau disulamkan dengan ilmu akhirat, memudahkan kita memahami apa yang tersirat di sebalik yang tersurat.

Tak gitu?

p/s: terima kasih menyinggah di secangkir kopi!

Eco Kid Adventure on Facebook