Khamis, 11 September 2008

cerita pagi ini......

terlalu menarik. lama tak ke kem - bulan puasa.biasanya ijal ( penjaga kem ) yang ada - tapi hari ini cgu loke nak jumpa ( untuk bincang program akan datang ) - ok.yang menarik : pertemuan aku dengan 2 orang guru yang HEBAT penglibatan mereka dalam bidang perguruan. Sorang guru HEM KO - datang dari Perak. Dan sorang lagi cgu Pendidikan Khas ( ini yang menarik )..

Ini skill untuk di kongsikan ( seni bual ) - sesampai aja ke kem , aku tengok plat number kereta ( mewah ) cgu - no Perak....orang kampung. Menurut buku yang di tulis oleh Abdullah Sani - untuk memikat orang lain - diantaranya adalah menggunakan KONSEP HEMOFILLI. Jadikan cerita orang lain adalah cerita kita. dan aku terus tukar lenggok bahasa ( teman orang perak ).

Berbual diteruskan - berkisar pada Perak - dan seterusnya cgu Pendidikan Khas ini ( adalah AJK UMNO PARIT ) orang besar - aku terus menyebut nama2 yang aku kenal...dan terus jadi gang....

Kesimpulan : Skill menjadikan semua orang bersama kita penting. Sebab ini fitrah manusia.Suka di beri kepentingan. Kita suka diri sendiri. Suara sendiri. Idea sendiri ( sebab itu kalau ada mana gambar2 ramai2 - gambar sapa kita cari dulu...). dalam perbualan gunakan konsep HEMEOFILLI + EMPTY...akan ada impak yang berbeza.

Seterusnya : aku semakin tidak sabar nak tunggu perlaksaan program itu.

SAPA2 : RAKAN - RAKAN YANG NAK JADI FASI ( ATAU BERMINAT DENGAN TRAINING ) SAYA TIDAK KEDEKUT UNTUK BERKONGSI...

2 ulasan:

Tirana berkata...

Masuk kandang lembu menguak..masuk kandang kambing mengembik..tentu cepat mesra dengan orang2 di sekeliling..

zul rahman berkata...

Jinggo!

"Selangkah ke alam perjuangan bererti selamanya dalam kepahitan.

Biarlah menangis, terluka, kecewa, di tinggalkan kerana ALLAH S.W.T, daripada mati tertimbus tanpa mujahadah...,

kita memang tidak sanggup selamanya terluka, tetapi ingatlah setiap titisan darah dari luka dan titisan air mata yang mengalir itulah mahar kita ke syurga...

Bila ditanya kenapa berjuang itu pahit?
Jawabnya, Syurga itu Manis...

Salam pejuang,
ZUL RAHMAN :)

Eco Kid Adventure on Facebook