Rabu, 17 September 2008

macam ada yang tak kena....

kadang2 memang macam tu hidup agaknya. ada seketika kita rasanya. tengok kira.tengok kanan.tengok atas.tengok bawah.semua tak keharuan.macam ada yang tidak kena.faktor.jiwa barangkali.jiwa kacau.kenapa !!!...kata pujangga : hidup kita adalah pilihan kita.madsudnya ketidakharuan aku malam ini. di sebabkan aku yang PILIH....memang begitu.begitulah resam hidup : bercakap boleh - bila kena batang hidung..semua teori tidak menjadi.....ok2.
akhirnya jinggo bercakap untuk jinggo - hidup kita adalah pilihan kita. apa yang kita installkan dalam minda terus akan membutirkan keputusan. keluarkan semua resah.bangun.dan bercakap pada diri - yang berlaku akan tetap berlaku. dunia tidak akan berhenti kalau di raung pun. kalau tak ada siapa yang nak dengar , Allah akan mendengar segalanya. Dia tahu segala percaturan....pergi ceritakan segala ketidakbetulan hidup padaNya. tidak akan di timpa musibah kalau dia tahu yang kamu tidak mampu tanggung....

akhirnya jinggo menjawab jinggo - terima kasih , aku masih ada Dia yang akan mendengar.......
ok , setidak2nya aku masih ada lagi seorang aku.

4 ulasan:

azza_irah berkata...

bro jinggo..
benar..pilihan di tangan kita. susah atau sesukar mana..kita yg pilih dan kita yg btggjwb utk hadapinya. tapi Tuhan Maha adil kan..sstu yg terjadi pasti ada yg tersirat menanti..sifat mahmudah n mazmumah yg ada dlm diri perlu didalami agar diri tak lagi mbuat pilihan yang salah..

kin hashim berkata...

Adakalanya kita perlu membuat kesilapan, supaya kita lebih menghargai kehidupan yg kita lalui.. teima ksih sudi jengah ke umah saya :).

jinggo berkata...

untuk cgu azza + kin hashim - memang tidak keharuan sampai kepagi...tapi tuhan Maha Adil ( cgu azza ) dan supaya kita lebih menhargai kehidupan yang lalui.....

azza_irah berkata...

bro jinggo..
semua org yang berjaya pernah tersungkur..
rebah kita tidak bermakna kita tak mampu bangkit kembali..

Eco Kid Adventure on Facebook