Rabu, 17 September 2008

warna2 hari ini.

17 sept.tak ada apa2 pun - sebagaimana yang di promosikan.di mana tidak sempurna hari ni.mungkin AURA baju yang aku pakai hari ini tak kena. macam tak ada tenaga...jumpa Nora. kemana kita hari ini....TAK TAHU. apa kata ke MPH - cari parking aja 1/2 jam. akhirnya : keluar tersalah jalan - masuk BANGSAR..dan tak tahu kemana nak pergi. lepas tu bincang : INI LAH KESAN KALAU TAK TAHU ( kemana nak pergi ) . TAK ADA MATLAMAT. TAK ADA SASARAN ( macam orang main bola tidak ada tiang gol ). Di Bangsar - sesat.....CUACA. Panas. Perjalanan yang TAK TAHU terus ke Syah Alam. Ramainya di PKNS - nak raya begitulah adanya. aku ke MANIRWA ( beli buku baru - pasal lelaki )....cuaca semakin panas.panas....
Akhirnya : sebelum buat apa2 - kita kena pastikan ada MATLAMAT.JELAS.NAMPAK.LETAKKAN SASARAN. BERTINDAK. KEPUTUSAN.

7 ulasan:

Tirana berkata...

Biar apa pun kita atau siapa pun kita..samada pelajar, pekerja atau surirumah sepenuh masa seperti saya, matlamat kena jelas..tahu ke arah mana nak tuju. Bila tahu arah, baru boleh buat perancangan..rangka strategi kemudian baru melangkah dengan penuh keyakinan dan bermotivasi...

jinggo berkata...

terima kasih..setiap cerita puan saya akan gunakan.minta izin ok...

azza_irah berkata...

bro jinggo...

warna menceriakan hati yg gundah..warna bagai pelangi yg melingkari hidup kita..
biar hati kita diuliti resah..melihat hijau yang mendamaikan hati menjadi tenang...melihat merah yang memberansangkan, keyakinan dan semangat makin bertambah..

jinggo berkata...

terima kasih cgu azzah - saya baru habis membaca buku warna tu. menarik untuk di kongsikan.mula2 saya ingat MERAH adalah warna saya.bila buat ujian warna ternyata bukan....apa2pun besarnya ilmu Allah....

azza_irah berkata...

to bro jinggo..

share lah di blog tntang isi buku warna tu..
nak juga tahu warna apa yg sesuai ngn sy..

jinggo berkata...

cgu azzah

akhirnya habis baca buku warna + buku kisah EGO lelaki - masyallah !!!!ilmu Allah. itu hari cgu nampak semua MERAH.Setiap warna ada ceritanya tersendiri. tetapi itu adalah ilmu dunia...warna diri kita macam pelangi.tapi ada warna yang dekat dengan kita. dan itu membentuk karektor kita..

azza_irah berkata...

bro jinggo..
benar..sy pernah menyuai padankan warna baju n aksesori..sekadar nampak indah di pandangan mata..sb lain org lain citarasa. mgkin ianya kena di mata sy tapi tidak di mata org..
lumrah manusia suka pd keindahan n kecantikan..

Eco Kid Adventure on Facebook