Khamis, 28 Mei 2009

kamu boleh KAMI pun boleh



Satu lagi perkara yang baru yang saya diajar.
Yang dunia ini terlalu banyak ilmu Tuhan yang kadang2 kita tidak berpeluang untuk tahu.
Dan hari ini - kita kongsikan begini.
sekumpulan guru yang Allah sahaja yang tahu - Anugerah untuk berkerja dengan anak2 yang
'macam2 kepada kita yg mungkin terasing dari ' dunia ' cgu2 ni.
Dunia pengajaran yang penuh bujukan dan belaian.
Cgu mandikan budak
cgu suapkan makan
cgu carikan baju dalam
cgu yang membuat itu dan ini
SEDANGKAN HUBUNGAN APA YANG MEREKA ADA.
guru - murid istemewa.
Tahniah kepada Yop Zaini - cgu firdaus , dan semua yang menjadikan jauh disudutnya : kami macam nak kongsikan : mungkin begini agaknya cgu2 pelajar istemewa.
Kita Fikirkan
Kita dilahirkan dengan fitrah dan potensi yang berbeza.
disini mungkin kita begini - bagaimana disana nanti
yang pasti ' anak2 ' ini bagaikan sudah dijanjikan...
DUNIA INI BUKAN MILIK KAMI
namun KAMI jua punyai hati.

10 ulasan:

~Insan Biasa~ berkata...

tabik ngan cgu2 anak istimewa nie...tahap kesabarannya pasti luar biasa.

ari berkata...

"Kecermelangan insan istimewa kegemilangan kita bersama."

Mereka sudah ada tempat di "sana"... cuma kita, belum tahu di mana penghujung hidup kita...

*****Maaf kerana saya tak terbalas permintaan dlm shoutbox blog saya....

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam bro..
saya ada hadiah utk bro..
datang ar blog LOL.
hehe..

- jinggo - berkata...

cgu anis

kita memang kena tabik kat kawan yg terlibat dengan kanak2 istemewa - cgu ari + cgu azza....

saya tahu : semua cgu yg terlibat dalam dunia itu - memang lagaknya sama......
menyerah jiwa...

- jinggo - berkata...

cgu ari

kalau anak2 itu sudah dijanjikan tempat mereka disana...
dan saya amat percaya.......
cgu2nya akan dipanggil sama........

kerana aku ada kerana kamu ada.....

- jinggo - berkata...

LoL

terima kasih kerana ingatan.....
terharunya.

Tirana berkata...

Kita manusia...mereka pun manusia..yang membexakan di antara sesama manusia ialah iman dan amal.

- jinggo - berkata...

Puan Tirana

terima kasih kerana perhatian...
bersama mereka
satu lagi pengalaman baru....

Mak Su berkata...

tabahnya mereka, cikgu kepada anak2 istimewa.

moga mereka sukses dan sukses selalu

syam berkata...

salam cikgu jinggo, maaf br msg.

kami warga SMK Kiaramas ingin mengucapkan terima kasih di atas layanan dan kerjasama sms di kem. pelajar2 kami sering bertanya bl lg akn diadakan kem. ssghnya kem di EKA memberi kenangan yg manis pd mrk. TQ

Eco Kid Adventure on Facebook