Selasa, 26 Mei 2009

kita fikirkan lagi

Saya selalu ingat kata-kata peransang semangat dari
Uzumaki Naruto,
“I'm Not Good At Giving Up”
Maksudnya, “saya memang lemah bila sampai masa nak mengalah. Masalahnya, saya tak pandai nak mengalah!

20 ulasan:

sakurasa 2 berkata...

Cik gu Jinggo

"Biar kalah tetapi jangan mengalah".

2_one berkata...

xnak mgalah??
so..chaiyokk!!chaiyokk!!
ganbatte!!
teruskan perjuanagn anda...

- jinggo - berkata...

sakura

saya dah nak kalah ni.
tapi belum kalah....
sebab semangat Naruto kut...

terima kasih

- jinggo - berkata...

2 one

kenapa mesti mengalah...
sebab kita kalah sebab kita memang nak kalah kan...

sebab kita dilahirkan untuk jadi pemenang .

ujie berkata...

ye aku,kamu,dia dan mereka mmg lemah...

tp

jgn mgalah...
jgn biarkan 'lemah' tu menang...

ku tak sempurna berkata...

hurmmmmm..

sape kata tak boleh mengalah, kan.. ada masanya kita perlu mengalah utk MENANG..


sesekali kita perlu juga kalah agar kita tahu nikmatnya MENANG..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Bro..
ader 2 maksud MENGALAH ni bagi LOL.
Ni pendapat scr umum ar.. hehe..

1. Mengalah
-Dalam sstu situasi adakala kita harus mengalah. Misalnya suami isteri. salah seorang harus mengalah untuk terus bahagia.

2. Mengalah
-Untuk menggapai impian, KEKALAHAN itu merupakan suluh untuk Menang. Dalam situasi ini kita xleh nak mengalah..
hehe..

sekian pendapat.

~Insan Biasa~ berkata...

Wak .....lihat...
kami semua kan ade...
we all sentiasa sokong wak!

belum masa lagi tau...untuk berundur.

Tirana berkata...

Never give up!!!..hehehe

arryani berkata...

Apa ada pada kemenangan kalo ianya tidak membawa sebarang pengertian.

Beralah pula dilihat, lebih memberikan sedikit kedamaian.

Mengalah lebih kepada memberikan ruang kepada si penentang. (itupun kalo ada yang menentang)

Dan dikalahkan pula, amat menyakitkan...

ASYIQ berkata...

Yang mengalah tak semestinya kalah...tapi kekadang mengalah pun bawa kebaikan juga.

Mak Su berkata...

wow! a very strong quote. boleh saya gunakan?

- jinggo - berkata...

uji

terimakasih
dimana kelemahan kita
tentunya
diminda kiTA...

UNTUK ITU.
kita dizahirkan untuk menang.

- jinggo - berkata...

kutaksempurna

menarik sangat komen ni...
kadang2 kita perlu kadang - untuk tahu nikmat MENANG...

- jinggo - berkata...

LoL

orang kalah
bermakna
ada kemenangan
yang ditunda......

- jinggo - berkata...

wak anis...

kadang2
mungkin begitu dan begini
kita jatuh dan bangun..
sesekali
elok kalah untuk tahu nikmat bila menang.

- jinggo - berkata...

puan tirana

sahabat maya pertama jinggo
terima kasih.

- jinggo - berkata...

Mengalah lebih kepada memberikan ruang kepada si penentang. (itupun kalo ada yang menentang....

puan aryani

saya sedang berfikir mengenai komen ini.

- jinggo - berkata...

cgu asyik

begitu hukumnya
siapa yg mahu kalah....
bagaimana untuk kalah
ini persoalannya........

- jinggo - berkata...

mak su

terima kasih.
kerana kita terus berurusan...

Eco Kid Adventure on Facebook