Selasa, 12 Mei 2009

selamat hari kita......

16.Mei.2009
hari ini baru 12 - kenapa awal sangat nak mengucapkan
SELAMAT HARI GURU.
kerana saya mungkin tak sabar untuk memberi penghargaan kepada semua guru - guru yang terlibat secara terus @ tidak dengan saya + kami.
kerana saya juga dipanggil ' cgu '.
maka saya nak sertai semangat kawan2 yang lain yang menjadi cgu di media biasa
dan tentunya kami menjadi cgu di media lain.
latihan di PLKN
latihan di Kem Pendidikan Luar.
sama sahaja.
KITA MENJADI LILIN
untuk menerangkan kehidupan orang lain.
semuga hari ini dan seterusnya kita dipermudahkan dalam segala urusan.
khas untuk
cgu zaba.cgu azza.cgu yop brahim.cgu sharifah.cgu yong.cgu azlanlin.cgu jane.cgu catzana.cgu su.cgu su putrajaya.cgu june.cgu 2-one.cgu wakuba.cgu sonata.cgu anis.cgu rasyid.cgu asyik.cgu ShahMario.cgu Azzah AR.
dan cgu2 yang mendatangi Kem EcoKids.
KENAPA AWAL SANGAT.
kerana saya teruskan akan menjadi lilin 13 - 17 mei 2009.
semuga kita dipermudahkan walaupun situasi kita berbeza
dihujungnya sama.

27 ulasan:

sakurasa 2 berkata...

Cedikiawan yang mampu mendidik beribu insan dan juga menjadi lilin membakar diri sendiri untuk menerangi orang lain
adalah ibadah yang mulia....

Selamat hari guru
buat Cikgu Jinggo

Salam dari sakura

~Insan Biasa~ berkata...

Selamat Hari Guru buat Wak Jinggo juga..Terima Kasih atas ingatan dan penghargaan...

Wakuba Today berkata...

Salam..semoga ilmu yang dicurahkan untuk adik pelajar sentiasa diberkati oleh allah swt.Semoga Allah merahmati hidup kita semua

Selamat hari guru Buat semua insan yang bergelar guru...Panggilan "cikgu" akan abadi selamanya..

sonata anak kancil berkata...

Selamat Hari Guru...untuk Jinggo juga

Tirana berkata...

Selamat hari guru untuk semua guru..Semoga tabah berjuang untuk mendidik anak bangsa... Saya dah belikan hadiah untuk cikgu anak-anak saya..ehehe tapi tunggu 16 Mei baru nak bagi..

2_one berkata...

kamu sgt prihatin ttg jsa n pengorbanan para guru..bg zati,zati nk anggap guru ibarat mentari.alasannya,mentari memancarkan sinar yg berseri2,cantik dan menarik kepada kita semua..semakin mentari memancar sinarnya ia kelihatan makin hebat n berseri.lilin plak,makin memancar sinar,lilin itu makin xcantik,seolah cm xmmusnah diri sndri.sdg smakin guru byk mnabur bakti,makin hebatlah ilmu di dadanya.mentari jga ibarat pngorbann,sggup memanaskan diri utk mnyinari org lain dan pd mse yg sama mentari kelihatan cantik..SELAMAT HARI GURU CIKGU JINGGO,KAMU GURU SY.BYK ILMU YG KAMU KONGSIKAN.THANKS A LOT.

arryani berkata...

Selamat juga tu awak!! Cikgu Jinggo...

moga success

Marzalina berkata...

Ramainya cikgu kat cni hehehe..dulu saya pun pernah menjadi seorang cikgu...pada usia 18 tahun..cikgu tadika!! seronok sebab hari guru anak murid bg hadiah, bunga dan coklat!! rasa dihargai betul..walaupun murid tadika tp saya amat terharu! bila jumpa kat pasar malam..anak murid menjerit nama saya..cikgu!! hehe..terkenang betul..selamat hari Guru buat semua.

ONE ZABA berkata...

Selamat semua hari buat semua orang.... peace!!!!!!

Miss Jaz berkata...

semakin dilupakan....????

~ a m a ~ berkata...

!!!selamat ari guru utk sume cikgu!!!!

hehe.
:)

Mak Su berkata...

happy teachers day buat cikgu jinggo, dan yang lain-lain. saya seronok dapat berkenalan dengan anda semua :)

ari berkata...

Selamat Hari Guru.

- jinggo - berkata...

terima kasih sakura..
biar apa pun..
biarlah NIAT diatas...
terima kasih.

- jinggo - berkata...

cgu anis..

semuga hari2 seterusnya kita diberkatiNYa

- jinggo - berkata...

cgu wakuba....

semuga kita dipermudahkanNYa dalam segala urusan kehidupan....selamat hari guru...

- jinggo - berkata...

cgu sonata...

semuga kita diberkatiNYa

- jinggo - berkata...

puan tirana

kita semua guru - walaupun tidak disekolah secara formal....
guru - mendidik !
semuga kita dipermudahkan

- jinggo - berkata...

izzati - bakal guru.

duduk di maktab - ceritanya berbeza-cabaranya berbeza......semuga izzati : perkemaskan diri untuk ke sekolah.......

cabarannya berbeza !

- jinggo - berkata...

cgu aryani..

guru kepada anak2....

- jinggo - berkata...

cgu jue...miss jazz

mana lupa - tu cgu june tu....he...mana boleh lupa !

- jinggo - berkata...

intan

cgu adalah cgu - pendidik.
tafsirannya jelas - mengajar + mendidik...
selamat hari guru intan...
he....he..

- jinggo - berkata...

amah..

terima kasih..

- jinggo - berkata...

cgu one..

bestnya menjadi cgu one.
pelajar depan rumah
kereta RM 10 pun tak habis minyak....
rehat boleh keluar pekan....

bestnya !
selamat hari guru

- jinggo - berkata...

cgu mak su

cgu untuk anak2....dan kita berkongsi banyak..

- jinggo - berkata...

cgu ari..

terima kasih kerana kita terus berurusan...

kyuzo uehara berkata...

terima kasih cikgu harun..

selamat hari belia + hari guru..

semoga kita tergolong dalam kategori yang boleh diharap ;)

Eco Kid Adventure on Facebook