Selasa, 9 September 2008

apa sudah jadi.

malam tadi : memang susah nak tidur - sempat tengok saudari ezam kat TV9 - aku macam orang lain juga kut ( ada benda yang tak kena dengan saudara ezam ).tapi isu malam tadi membuat aku kembali berfikir.semuga apa yang di perbincangkan bukan sekadar bualan RETORIK.isu kenegaraan.ketuanan melayu.semuga apa yang datang dari saudara ezam adalah sesuatu yang lahir dari keikhlasan saudara.


Dan pagi ini.dalam MALAYSIAKINI - aku kembali terduduk.dan berfikir.inikah penyelesaiannya.

2 ulasan:

MASTURA OSMAN berkata...

Saudara Harun(jinggo)

Terima Kasih kerana memberikan komen membina di ruangan MATA HATI. Benar sekali kata saudara kita perlu belajar dari bencana. Allah menurunkan sesuatu musibah atau bencana agar kita lebih mendekatiNya.
Dimana-manapun kita berada, sebagai pendidik kita berusaha memastikan pelajar kita berjaya tetapi kejayaan pelajar tidak akan bermakna jika mereka gagal memahami jati diri, mengenali negara sendiri termasuklah ketuanan melayu itu sendiri. -Semoga Allah memberkati-

Tirana berkata...

Bila seseorang menjadi pemimpin bukan dengan niat yang ikhlas kerana Allah..begitulah jadinya.. Kiranya pangkat, harta dan kedudukan yang dikejar..seseorang itu tidak kisah walaupun dia terpaksa pijak di atas kepala kawannya sendiri untuk mendapatkan apa yang dia mahu.

Eco Kid Adventure on Facebook