Rabu, 10 September 2008

dah nak balik dah......

kawan2 call - jinggo tengok MALAYSIAKINI.Oppps politik lagi.ok sekadar untuk dijadikan bahan bacaan ok.Datok Ahmad Ismail digantung tiga tahun dari UMNO. Akhirnya.NO RIGHT NO WRONG - cuma kita di ajar untuk berbudaya.Marah dan men kritik adalah persoalan biasa. Sebab sekarang sudah ada kajian ilmiah dibuat terhadap SKILL UNTUK MENKRITIK.kita sudah terbiasa dengan kritikan yang ' menyakitkan '- kita tidak pandai menkritikan , dikatakan begitu.kebanyakkan kita mengkritik tidak pada subjek tapi terus pada peribadi. Aduhai rakan- rakan sebab tulah orang ' dulu - dulu ' kalau marah ( dia suruh tarik nafas ) kenapa ?.masukkan oksigen ( tukar gelombang otak ).hari ni baru aku tahu kenapa. bagaimana untuk menKRITIK...baca.tapi bukan cara DATOK AHMAD ISMAIL.

BULITEN UTAMA : Ramai yang tunggu slot Datuk Ahmad. Masih sama. Keras. Aku secara peribadi tidak berpihak kepada sesiapa. Aku pendokong kuat kepada pengekalan keharmonian hidup sesama insan di Malaysia.

Pengajaran : dalam diri manusia ada satu tempat yang benar sensitif iaitu ' ego '' jangan permudahkan ego orang - kita kena ingat fitrah manusia mahu di anggap penting. untuk itu jadikan semua orang di sekeliling kita penting.nak menKRITIK - puji dulu sebab JAM YANG MATI PUN ADA BETULNYA...jadi setiap orang ada potensinya.....

1 ulasan:

rin berkata...

(salam)... memang ada betulnya jangan diusik ego orang kelak mengundang padah...
cakap melantang tanpa berlapik akhirnya diri yang sakit..
sama-samalah kita berfikit sebelum mengkritik..

Eco Kid Adventure on Facebook