Isnin, 27 Julai 2009

kuasanya pada kita...




jumpa gambar lama
YANG MEMULAKAN CERITA BARU.
dikisahkan begini.mungkin secara kebetulan cerita ini berlaku dimana kuasa angan2 yang kuat disamping desakan kehendak yg dominan menjadikan cerita ini sebahagian daripada cerita yang tidak pernah lekang.
KUASA ANGAN2.
kuasa ini ada pada kita.kuasa mungkin kita pernah tahu @ mungkin tidak tahu.mungkin tidak keterlaluan mahu saya kongsikan satu pengkisahan yang WAJIB dijadikan cerita bersama.
setelah melalui satu persatu buku dan ujian karektor.
saya berada dalam kelompok manusia no 4.
dan diyakini kemampuan besar saya adalah bercakap dan mengkayakan bahasa.
bakat ini tidak diserlahkan.
mungkin ketidakcakupan ilmu dan pengalaman.
SAYA SENTIASA MEMIKIR UNTUK MENJADI SEORANG JUARA
setiap ruang didalam minda cerita yang sama diasakkan.
suatu masa @ hari aku akan begini dan begini.
kerjaya aku begini
kehormatan aku terima begini.
pendekatan aku beri begini.
kepuasan berkerjaya aku begini
cara aku berurusan begini
ITU CERITA YANG SAMA.
pengalaman sebagai Pegawai Pendidik FRIM menjadi satu titik mula untuk memulakan cerita hari ini.satu persatu.semuanya tidak sedamai yang disangka.perubahan dan persekitaran kehidupan sosial yang seakan tidak sempurna menjadikan terlalu tebal pengalaman yg mahu dikongsikan hari ini.
diringkaskan pengalaman mengalami ' kebankrapan ' dalam caturan.teruk.jatuh terlingkup.
KUASA KEINGINAN TIDAK PERNAH PUTUS.
kadang2 sengaja membiarkan dia perlakukan apa sahaja di tahun2 seterusnya.
hina menjadi ' orang yg bangkrap dalam hidup '.
ecokid adveture menyusul dengan satu kajian yang amat halus dari
jinggo dan seorang rakan.
ini pengalaman besar untuk masuk dan duduk dengan sepak terajang PLKN.
akhirya sampai ke 2008 ' kebangkrapan emosi '.
bezanya jinggo sudah kuat ( tidak terlalu ).
SEMUANYA DIRINGKASKAN.
komitmen berasaskan matlamat yang kadang2 orang tak tahu @ sukar untuk diberitahu.ini mungkin dikaitkan dengan pendomanasian yang besar terhadap kuasa keinginan yang terlalu besar.
KITA KONGSIKAN
kita berhak mendapat apa yg kita nak.
tafsirkan semuanya dalam bentuk angan2 yang boleh kita serlah melalui
Kuasa Semantik ( NLP ) - kuasa Minda Dibawah Sedar - dan saya pasti tidak ada satu ruang yg memustahilkan keinginan kita kalau itu kehendak kita.
orang yang gagal dan berjaya buat kerja yg sama - cara yang berbeza

10 ulasan:

nurirhamna berkata...

syabas..setelah kesulitan pasti ada kesenangan.

~Jika anda berhasrat untuk berjaya, jangan hanya memandang ke tangga, tetapi belajarlah untuk menaiki tangga tersebut~

Unknown berkata...

yong..

kata2 yg dihujung tu menyentap betul...terima kasih yong.

end berkata...

nisa juga sentiasa berfikir bagaimana ingin menjadi seorang juara

~Insan Biasa~ berkata...

kalau hendak seribu daya...mcm yang wak kata selalu, tindakan yang utama. apapun anganan dalam kepala,diikuti tindakan yang betul arah tujunya - semoga kan jadi kenyataan apapun impiannya.

semoga sentiasa dipermudah dan dirahmati segala pilihan dan tindakan.

Unknown berkata...

damia

nak jadi juara - kita mulakan disini.
damia masih muda dan semua harus dimulakan dengan perancangan....

Unknown berkata...

cgu anis
terima kasih kerana perhatian.
saya percaya.
minda dibawah sedar akan hantar arahan pada tindakan kita berasaskan apa yg minda sedar cetuskan....

Maiyah berkata...

salam.. saya ada sertai evolusi minda. seperti mana entri ni camtu gak lebih kurang, apapun byk info.

Tirana berkata...

bolehkah disamakan angan-angan ini dengan matlamat? Matlamat duduknya jauh di atas bukit..untuk mencapainya kita kena mendaki bukit itu. Untuk mendaki bukit, kita perlu membawa kelengkapan untuk mendaki seperti tali, parang, pisau dan lain-lain lagi. Ilmu dan kemahiran mendaki juga perlu. Fizikal kita kena mantap untuk mendaki. Namun yang terlebih penting dari itu semua ialah keyakinan terhadap diri sendiri. Dengan keyakinan itu, maka kita dengan sendirinya akan termotivasi untuk mendaki... So, yakinlah dengan kebolehan diri sendiri dan mulakan pendakian. Walau jatuh tersungkur, kita tak akan mudah berputus asa selagi keyakinan itu ada.

Unknown berkata...

puan maiyah,

terimakasih kerana sokongan - saya percaya kepada beberapa pendekatan yang disediakan pada kita...

untuk naik keatas hanya satu.
komitmen

Unknown berkata...

puan tirana.

ilmu yang disediakan pada kita cukup menarik kalau kita ada kemahuan untuk mencari...
mencari
saya berkeyakinan pada kuasa kehendak yang kuat.
didominasi dengan kuasa desakan dan tindakan yg semua datang dalam diri kita sendiri....

Eco Kid Adventure on Facebook