Ahad, 5 Julai 2009

saya tidak dibayar....

ustaz pahrol ketua editor

saya tidak dibayar untuk iklan ini
sekadar perkongsian.
kita memang kadang berfikir - kadang2.
sukarnya nak cari bahan bacaan yang mudah dan murah
SELAIN DARIPADA KUALITI.
itu kepada kita yang sensitif dengan bahan bacaan
bila membelik2 bahan bacaan.
siapa yang tulis
tajuk berdasarkankan pengisian dan pendekatan
syarikat penerbitan.
HASILNYA : INI YANG SAYA MAHU KONGSIKAN
majallah yang ditulis berdasarkan keinginan besar untuk berkongsi dalam kontek dahwah
( ini didasarkan kepada kajian yang cukup mendalam )
YANG PASTI DITULIS OLEH ORANG2 YANG BERHAK...
susunatur kata2 dan gambar amat diambil kira untuk menarik pembeli yang melihat itu sebagai satu tarikan ( termasuk saya )
akhirnya
SAYA TIDAK DIBAYAR UNTUK IKLAN
ini bahan bacaan yang seharus mula ada dalam koleksi kita.
sebagai pembeli & pembaca yang amat2 sensitif.
saya syorkan.beli dan baca.kongsikan.

16 ulasan:

2_one berkata...

YUP SY STUJU..mmg best bca majalah solusi...byk pngisian..dan xrse rugi pun bli mjlah tu

- jinggo - berkata...

one...

dikatakan remaja lain sibuk2 dengan Mangga + URTV....
remaja ini sudah mula mendekati ilmu2 begini.
teruskan.
sebab kuanliti kita bergantung besar kepada apa yg kita install....

arryani berkata...

Majalah ni susah nak jumpa..

ada sekali, saya bertembung ngan student UTM Skudai untuk dapatkan majalah ni..

Tinggal satu jek..

Penyudahnya, saya bagi kat adik tu, sebab saya terpikir, mungkin saya ada peluang untuk dapatkan yang lain..DAN, mungkin adik tu lebih memerlukan majalah tu untuk pengisian ilmiah dia yang sedang menuntut...

Makanya, sampai skrg saya belum berpeluang lagik!!

Tirana berkata...

Agaknya penerbit majalah ni kena luaskan pemasaran supaya mudah sampai kepada masyarakat. Letak di kiosk-kiosk kat shopping complex atau di tempat2 yang ramai pengunjung.

zai berkata...

Terima kasih diatas info..nampak gaya kena mula membeli majalah2 dan buku2 balik ni, saya dah jarang membaca kerana kurang berkesempatan tapi itula nnti ketinggalan pula..thanks alot for sharing

- jinggo - berkata...

ha..puan aryani

nanti saya panjangkan cerita ni pada ustaz pahrol
kenapa agaknya macam tu.
tapi itu : tuhan akan membantu kepada orang yg 100 % berkehendak.....

madsudnya : kalau kita cari pasti akan jumpa.

tapi dimana nak cari......

- jinggo - berkata...

puan tirana.

itulah : saya selalu juga jengok2 kat kedai2 yg bagus2.tapi tak ada......
kadang2 terpaksa ke pejabat urusan.
tapi orang2 macam puan mesti baca dan kita kongsikan.

- jinggo - berkata...

puan zai..

gitulah kita.
tapi apa yg nak saya kongsikan disini diatas kapasiti saya : amat2 sensitf dengan bahan bacaan.

yang ini terbaik....

~Insan Biasa~ berkata...

saya beruntung sebab mudah jumpa buku ni- giant bukit tinggi klang...selalu nampak. tapi tak taulah plak lepas ni, kot masa mahu...takde.

biasakan situasi macam ni...masa ada, x mahu. masa dah xde, baru tercari2...

harap buku tu sentiasa ada kat kedai buku tu....heheh

- jinggo - berkata...

cgu anis.

buku memang amat2 bagus dibaca....terutama orang yg jiwanya kacau : macam kita dan kita yg tidak pernah sempurna....

a kl citizen berkata...

nampaknya bab yang ini kita sehobi...

memang susah nak cari majalh ni, pesan kat ust pahrol ya.. kalau tulis masalah ni, dia suruh kita langgan.. bab langgan melanggan ni malas lah pulak, nak menunggu posmen datang tu kan...

- jinggo - berkata...

cgu Kl....

melanggan kan lebih baik - itu kata dia.tapi kita dan saya sendiri tidak berapa ( puas hati ) nak menuggu posmen datang kerumah.....

untuk itu - saya bernasib baik - kat sini - rawang - ada kedai buku yg sememangnya akan meninggalkan satu untuk saya......

ASE1 berkata...

majalah nie mmg bagus . saya dah baca, tu pun isu no.7 , susah nak dapat majalah nie kat kuantan.. kat kedai melayu pun tak der ..

izzah berkata...

Sukar nak jumpa majalah ni di sekitar tempat saya...
saya pembaca majalah Anis..mula2 kerja kat sini susah nak dapat..akhirnya saya melanggan secara bulanan melalui ejen di sekolah...

- jinggo - berkata...

ase..

saya akan forwardkan semua komen2...
susah nak dapat pada sahabat2 kat sana.
mungkin ada stategi bisnes kut telaga biru ni....

- jinggo - berkata...

cgu izzah.

Majallha Anis satu lagi majalah yg terbaik yg diharus menjadi koleksi....
tahniah kerana menjadi buku @ majalah begini sebagai santapan

Eco Kid Adventure on Facebook