Selasa, 14 Julai 2009

kerana lelaki....kerana sunyi

seorang wanita ghana telah berkahwin dengan anjing peliharaannya kerana anjing itu mempunyai kualiti seperti arwah bapanya
Daily Dose melaporkan , Emilu Mabou 29 dari Aburi berkahwin dengan anjing berusia 18 bulan dalam satu majlis yang dihadiri paderi dan orang kampung.
Menurut adiknya , keluarganya telah memboikot perkahwinan itu kerana merasa ia adalah satu tindakan yang bodoh dalam mengatasi kesunyian.
Tetapi bagi emilu , perkahwinan ini adalah tetap kerana dia telah berdoa untuk sekian lama menharapkan pasangan yang mempunyai kualiti seperti bapanya.
menurutnya : saya telah menjalin hubungan dengan banyak
lelaki yang semuanya sama
pembohong dan buaya darat.
anjing saya baik , taat dan hormati saya.

kita fikirkan
kerana kecewa dengan lelaki
kerana kesunyian.
inilah dunia sekelompok manusia yang jauh dari ilmu dunia apatah lagi ilmu akhirat.
dunia dizahirkan berdasarkan apa yg mereka percaya betul.
kecewa dan sunyi
cari anjing buat laki.

KERANA SUNYI SAYA AKAN HABISKAN BUKU INI.

13 ulasan:

Tirana berkata...

Aduhai macam-macam telatah manusia..Kecewa dengan lelaki dan sunyi punya pasal, kawin dengan anjing... Saya pun sunyi jugak sebab selalu kena tinggal..Sunyi punya pasal, hari ni saya buat cookies..hehehe..Jap lagi sambung baca buku sampai tertidur..

baya berkata...

puan tirana
saya pun sunyi....
nak kahwin dengan sapa...
kahwin dengan buku boleh kut..
buku lebih memahami
buku jujur
buku berilmu...

dan tentunya boleh
kalau saya di tanjung rambutan,,,

a kl citizen berkata...

tu bukan sunyi...
tapi nak cari yes man dalam hidupnya ...
hanya anjing lah yang layaknya...

memang tak reti..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

saya sunyi...

tapi..

xkan nk kawen dgn laptop kot...

dh menda tu hari2 dok teman sy..

pe ke he nya la nk kawin ngan menatang....

tapi bila manusia terlalu kecewa, memang xleh nk berfikir dgn waras

ari berkata...

Palis - palis....

zai berkata...

eeeiiii...masyaAllah, knpla nak kawin dengan binatang, namapun binatang dah sahla2 perangai mcm binatang, masih ramai lagi makhluk Allah yang bernama lelaki kat dunia nie, dia tak berusaha mencari sebenarnya tu..kalau dia tengok jinggo, mesti dah tak jadi nak kawin dengan anjing tu agaknye..hehehe..sori akak gurau jer.

- jinggo - berkata...

cgu kl..
dunia ni semakin macam2
asakan dalam dan luar menjadikan kita semakin tidak keharuan...

- jinggo - berkata...

gadiseparabandar...

itu pandangan manusia yg tidak ada agama..
kahwin dengan haiwan..
kat negara mat salleh sex dengan haiwan pun dah jadi trend.....

dunia oh dunia

- jinggo - berkata...

cgu ari

palis tu apa..
pelik2 kut
memang pelik

- jinggo - berkata...

puan zai

kalau ilmu tanpa amal pun dah kira teruk..
apatah lagi langsung tak berilmu....

blueCITY berkata...

salam.......

den tak mo kawin ngan binatang la weh, kehkehkehk...

ada ke lagi lelaki buatku?
ahaks! =P

- jinggo - berkata...

blue..

sama2lah kita...
adakah perempuan buatku...

he....
he..
kahwin dengan pokok gamaknya....

ari berkata...

Cgu Jinggo....

Palis - palis tu maksudnya Jauh - jauhkanlah...

Cth, jauh-jauhkanlah perkara ini dari ku...

Eco Kid Adventure on Facebook