Isnin, 1 September 2008

SETENGAH ISI SETENGAH KOSONG

Ramadan - mcam tahun2 yang dulu.bangun sahur ( seadanya makan ) tapi tidak terus tidur - selepas solat buat buku yang sudah di baca beberapa kali - menjadi anyaman seterusnya.banyak cerita yang menarik.tapi rasa nak kongsi satu cerita yang agak menarik : berkaitan dengan kesempatan ( untuk berjaya ) - orang terbahagikan kepada 3 B ( bodoh , baik , bagus ) - orang bodoh mempersiakan kesempatan , orang baik akan menggunakan kesempatan - sementara yang bijak mencari kesempatan yang menggunakan kesempatan untuk pembaikan diri. kita fikirkan kita dimana.





kat atas versi asal dari indonesia : yang di sebelah versi baru ( dalam bahasa malaysia ) pada peminat2 buku ( terutamanya motivator ) ini buku yang terbaik untuk di jadikan contoh......baca jangan baca.

1 ulasan:

NURI berkata...

Menarik sekali ruangan cikgu, banyak yang boleh di kongsikan. rasanya yang paling menarik, setiap blog cikgu ada bercerita tentang buku yang pernah cikgu baca...satu pendekatan yang baik untuk semua pihak mengetahui latest book dalam pasaran dan mencari buku terbaik untuk di baca.
So, keep up the good work!
All the best...

p/s: bila nak buka puasa sama-sama?

Eco Kid Adventure on Facebook