Isnin, 26 Oktober 2009

apa yang kita sembangkan.


Kalau lelaki berkumpul apa yg disembangkan
Kalau pompuan apa yang di hebahkan
Kalau remaja lelaki apa yang mahu digahkan
Kalau remaja perempuan apa yang mahu di glamourkan.
MUNGKIN BEGINI
lelaki mungkin cerita
politik tentunya
perempuan mungkin
masalah perhubungan.
remaja lelaki
apa yang aku ada.
remaja perempuan
artis mana yang dah di add kat 'myspace '.
HARI INI.
berjumpa dengan orang hebat di zamannya.
KHALID JAAFAR.
semasa UMNO masih ada Anwar Ibrahim.
inilah di antara orang2 yang menjadi S.U akhbar.
hari ini - keadaan sedikit berubah
tapi minat pada ilmu masih tidak berubah
INST KAJIAN DASAR
merupakan media akademik yang membicara kebangkitan insan berasaskan ilmu.
DARI JINGGO
saya amat yakin kepada keperluan ' menyama ratakan ' minat
dalam mana2 perhubungan komunikasi.
rentak dan nilai seharusnya di sana.
kita kongsikan begini.
BERJUMPA DENGAN SESIAPA
kita boleh kenalpasti minat berdasarkan kepada beberapa faktor.
pakaian, kerjaya, percakapannya.
ini dikaitkan semua manusia suka akan ceritanya dan menjadi cerita kita.
SAYA PRAKTISKAN LAGI SATU TEORI.
kami akan berurusan untuk program seterusnya.
dan syazali : kita sembang cerita lain kali.
baru nak ' pekena '....

15 ulasan:

LotsOfLove-Pearls berkata...

Kalau LOL borak ngn Uncle LOL, isu paling hangat ialah isu politik..

Kadang LOL terdiam kerana Uncle lebih banyak tahu..

Hehe..

*Ku kantoi..

Tirana berkata...

Kalau saya terjumpa Jinggo, mungkin lidah kelu untuk berkata-kata..hehehe.. Saya sebenarnya pendiam, lebih suka mendengar orang bercakap.

Mak Su berkata...

konsep masuk kandang kambing, mengembek. masuk kandang kerbau, menguak :)

- jinggo - berkata...

LOL
terima kasih
mungkin kena ambil tahu sikit hal2 lain...

saya masih terkial2 kalau berjumpa kaki pancing...
ha.....
ha.....

- jinggo - berkata...

kalau jumpa puan tirana.

kita akan bercerita
buku apa yg kita nak kongsikan hari....
ilmu apa yg kita praktikkan hari ini

jangan cerita pasal resepi dengan saya..

- jinggo - berkata...

mak su

nak mengembek dikandang lembu
macamana tu
kena belajar sikit kut..
ha...

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

kalau jumpa orang tua, suka bercerita tentang anak2 mereka, kalau berjumpa orang muda, suka bertanya kerjaya mereka...

Rashid berkata...

kalau saya .. lebih suka borak-borak tentang perancangan masa depan.. tentang kebun ke.. tanah ke.. hehe

ONE ZABA berkata...

kapan lagi kita nak sembang!!!

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

kalau saya berbual apa pun boleh masuk. kalau tak tau diam aja.. janji ada sapa menyapa..

sy on fb.. org hebat di zamannya yg jinggo jumpa ada add saya.. emm..

-maiza-

- jinggo - berkata...

dan cgu kl...
kalau budak kecik.

apa2 pun saya amat seronok berjumpa dengan ramai kawan yg ada kelainan karektor.

- jinggo - berkata...

cgu rasyid.

macamana kalau jumpa orang yg kita tak tau nak masuk...
cerita pasal lembu kambing.
pasal....gusti
pasal....muzik inde...

he..diam aja kut.buat2 tahu

- jinggo - berkata...

cgu one

insyallah saya akan ke gunung lagi bulan 12.
pastikan ada roti canai kambing
nak sembang pasai apa yek...

- jinggo - berkata...

maiza

besar betul pengaruh orang hebat tu.ramai gang2 jinggo dah add dia......

itulah impaknya orang berilmu semua orang nak berkawan..

zai berkata...

Salam Jinggo..

Kak Zai kalau jumpa sesiapa pun..mudah mesra..

bawalah apa2 topik pun..kita ayak dan tampi bersama..pasti akan tergaul rapi ..

lepas tu boleh buat cokodok sambil minum air teh..hehehe

Eco Kid Adventure on Facebook