Sabtu, 31 Oktober 2009

INI YANG KAMI MAHUKAN...



kita perlu untuk menerima tangungjawab bagi tingkah laku
dantindakan kita dan pisahkan diri kita dari memberi alasan.
KITA BERTANGUNGJAWAB
terhadap diri sendiri dan persekitaran
tangungjawab bertumpu pada orang yang sanggup memikulnya.
dikatakan
seseorang yang tidak sanggup menerima tangungjawab tidak akan lari
terlepas dari menerimanya.
DARI JINGGO
saya menunai satu lagi tangungjawab yang diberikan
yang pastinya ini merupakan satu kepercayaan yang cukup besar bila
diberikan kepercayaan seterusnya bersama sekumpulan pelajar dari SMK KIARAMAS - yang ratanya datang atas kapasti - aktiviti selepas habis PMR.
kepada pelajar
KAMI NAK REHAT
KAMI TAK MAHU LAGI CERITA2 MOTIVASI.
kalau itu yang kalian mahukan
tapi itu bukan yang kami mahukan.
sebagai pendidik kami ada tangungjawab lain.
DAN PROSES PENDIDIKAN TIDAK AKAN BERHENTI.
dan seterusnya terima kasih kepada kalian.
kerana memberi tangungjawab
dan kami menerima tangungjawab
HASILNYA LUMAYAN
Kem Pembinaan Karektor @ Sasiah Diri berjalan atas nama
TANGUNGJAWAB.

10 ulasan:

Che' Pit berkata...

apa2 terjadi pada diri sdiri, jangan sesekali salahkan org..

sbb

kita yg bertanggungjawab utk diri sdiri.. pilihan di tangan kita.. sdiri buat sdri tanggung..

tanggungjawab utk bertanggungjawab ke atas segala tindakan kita

- jinggo - berkata...

dan pastinya
che pit
kita yg memilih..
maka
bertangungjawablah dengan apa yg kita pilih

ONE ZABA berkata...

jangan jadi macam kat kuala dipang tu udah la. semua pakat nak salahkan cikgu. sampai ada cikgu yang kena belasah dengan bapak budak. itu harga yang diperlu diyar oleh cikgu walau dipaksa menjaga anak orang . ahli politik pun sama. masing-masing tunjuk macam ambil berat. tapi cikgu jugak yang jadi mangsa. sedangkan cikgu cikgu tu berkorban untuk menjayakan semua agenda politik.

- jinggo - berkata...

cgu one
macam nak luah perasaan aja..
gitulah kita
pakej ni..
bumi ini - melihat cgu sebagai orang yg nak menyempurnakan tugas orang lain...makayah tentunya...

kita tunai seadanya.

zai berkata...

Semoga Jinggo terus menempa kejayaan didalam bidang ini dan sentiasa murah rezeki..

Percayalah bumi akan berterima kasih pada anda dan mereka yang menghargainya.

Tirana berkata...

Budak-budak tu penat agaknya...lepas exam ada program lagi..hehehe..tapi sepatutnya mereka tidak akan berasa begitu sebab pembelajaran di bilik darjah tidak sama dengan pembelajaran di luar bilik darjah. Di bilik darjah lebih kepada akademik sedangkan di luar bilik darjah lebih kepada aktiviti yang memperkasakan diri.

- jinggo - berkata...

kak zai

terima kasih kerana terus terusan memberikan sokongan...

dalam apa suasana sekalipun.

- jinggo - berkata...

puan tirana
saya harapkan kefahaman begini juga - menjadi kefahaman kepada semua yang lain.
pendidikan luar merupakan pendidikan yang memberi kesan yg berbeza.

zaijb berkata...

kita perlu bertanggungjawab dgn ape yg telah di amanahkan kpd kita...
bukan saja tanggungjawab pd perkerjaan tp dlm persahabatan pun perlu begitu juga...

- jinggo - berkata...

zaijb

macam terkena batang hiduplah pulak......
dalam persahabatan kita kena bertanggungjawab....

Eco Kid Adventure on Facebook