Selasa, 27 Oktober 2009

kena ceramah...

CAWAN KOSONG CAWAN PENUH
itu lah keperluan besar untuk kita mendapat ilmu.mungkin.
kalau kita datang dengan cawan penuh
bagaimana mahu di isi ' air ' ( ilmu ) seterusnya
TUMPAH.
KALAU KITA TAK KOSONGKAN
hari ini.
dah beberapa hari rasa tidak keharuan.
jantung laju.badan tak selesa.sesekali macam tak bersemangat.kenapa ni.
JUMPA DOKTOR MUDA.
dan cun.
setelah buka itu dan ini.
setelah periksa itu dan ini.
darah + jantung
tekanan darah naik sikit
jantung normal tapi laju.
EN TEKANAN.
semalam tido pukul berapa.
pukul 3.
bangun pukul 6.
KENA CERAMAH
ilmu kuasa minda + NLP.
he.atas meja doktor cun tu ada buku yang saya rujukkan.
en beginilah.begitulah.
kita begini dan kita begitu.
fizikal en pun nampak macam...
ANAK MURID DENGAR DR CUN TU.
kepala kelain sebenarnya.
KESIMPULAN.
kita mengawal semua sekali.
pusat kawalan nya adalah di minda dibawah sedar
kita yang programkan.
TAPI DR CUN.
saya ni banyak ' suara2 ' kecil.
MACAM CAWAN KOSONG
dr cun menurunkan ilmu.
DARI JINGGO
kita adalah apa yg kita fikirkan.

23 ulasan:

zaijb berkata...

ubat yg paling mujarab adalah berehat... pastu gie tido...
jgn terlalu memikir sesuatu yg tak pasti...
berserah pada Allah.. ape yg telah kita lakukan...
insyallah semuga semua berjalan dgn lancar.
moga cepat sembuh...

ONE ZABA berkata...

kat mana ada doktor cun tu... nak mintak obat bengkak gusi ni!!!

blueCITY berkata...

salam

kita = apa yg kita fikirkan?

so, if jinggo sakit
sakit apa?
cari ubat untukl sembuh penyakit tuh?
lalallalal

addyaholix berkata...

kerja tu kerja jugak bang. rehat kena cukup.

Pn Kartini berkata...

Salam...
Heartbeat kencang dek berdepan Dr cun ada lah Normal...ada hormone adrenalinnya...
Tapi
Kalau ia laju tanpa sebab..memang tk normal..JAWABNYA:rest kena cukup..!

- jinggo - berkata...

zaijb

itu asasnya.
tak cukup tidor
malam ni nak buat aktiviti yang cepat tidur..
apa tu
membaca kut

- jinggo - berkata...

cgu one

nanti saya ' buat2' sakit lagi..
sakit apa pulak agaknya.

- jinggo - berkata...

blue

saya sakit
sebab ' sunyi ' kut
macam2 fikir...
pengaruh pada fizikal

- jinggo - berkata...

addy

nasihat jua untuk orang disana - addy - ha...

- jinggo - berkata...

ha.cgu kartini

saja aja kut.
benteng kuat mengadap org cun..ha...ha...
tapi menarik nya kena ceramah tu.

~Insan Biasa~ berkata...

ceramah- manusia kenalah saling ingat mengingati. kita fikir kita dah betul...mana nak tau kita terleka sampai jadi tak betul...ha kan dah sakit...
DR CUN tu tolong ingatkan jer...
ha wak...
rehat2kan minda
rehat2kan badan
penceramah pun sesekali kena juga di beri ceramah...hehe

Cik Amy Sensei berkata...

salam..

ke klinik?
ngape..apa sakitnyaa...

tu laa...awk kurang rehat ni..
jagalah kesihatan tuu..


cemane sekarang? da ok?

a kl citizen berkata...

assalammualaikum

lain kali boleh jemput dr cun beri ceramah ...

Tirana berkata...

Saya macam tau aje kanapa Jinggo tak keruan sejak akhir-akhir ni..hehehe..

- jinggo - berkata...

wak anis
penceramah kena ceramah ni
bukan mudah..
semua penceramah macam tu...
....
terima kasih wak

- jinggo - berkata...

cgu kl

dia ceramah..
tapi bill jalan
ha...cakap2 aja
RM 30 melayang......

- jinggo - berkata...

puan tirana
jawapan nak tahu..
saya bagi taulah
semalam ada org meninggalkan kat sini...
saya risau
kalau tiba masa saya.........
.........
macamana duduk ' sorang '........
tu yg macam2 fikir.

- jinggo - berkata...

cgu amy

setelah ikut idea dr cun tu
malam ni ok aja.

zan-xray berkata...

kena baca 2x baru paham entry ni..
lama dah dok fokus lain

zai berkata...

Kak Zai bayangkan kak zai kat tempat doktor tu dan kak zai akan cakap jinggo ada penyakit yg orang lain tak boleh ubatkan.he3

cepat cari ubat jantung yg berdegup kencang tu, nanti kalau ada orang tolong gosok minyak angin legala tu..

- jinggo - berkata...

brozan...

ada apa2 yg boleh kita kongsikan...ke.
perak dalam kesedian hari ini

- jinggo - berkata...

kak zai

betul kot
tapi tak semudah kita bagi tahu orang ' penyakit ' tu...
sebenarnya
itu lah asasnya.

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

semoga sentiasa sihat sentiasa.
fikir positif...

-maiza-

Eco Kid Adventure on Facebook