Sabtu, 22 Ogos 2009

HARI 1...yang2 yok.

SELAMAT BERPUASA
hari 1
sesekali teringat masa puasa kali pertama.
mak selalu cakap
PUASA YANG2 YOK
BANGUN BAGI CARI PERIUK.
dan lagi masa di kampung dulu2.
sungai masih ada.biasanya mandi disungai
SUKA SANGAT MANDI SUNGAI
sebab pakej : menyelam sambil minum air
DAN LAGI SATU
saya sampai sekarang tak tahu sebabnya.
BUDAYA MELUDAH.
takut batal puasa - tertelan airliur.
HARI INI SEMUA DAH BERLALU.
sesekali balik kampung.ada kenangan yang nak dikongsikan
SELAMAT UNTUK SEMUA RAKAN2
SEMUGA KITA DIPERMUDAHKAN DALAM SEGALA URUSAN DAN DIPERMUDAHKANNYA.INI RAMADAN TERBAIK KITA.

18 ulasan:

2_one berkata...

haha..yang2 yok..masa kecik dulu sinonim sgt ayat ni..sy dlu mse kecik dpt upah.pose 30hari dpt rm30.mintk dgn abah n ma.total dpt rm60.hehe.sonot..pastu saje sy bt perjnjian lain plak,kalo pi tarawikh dpt upah..hahah..byk gler mintk upah.jaatnyee.sy igt lg start pose drjh1,17hari je.bler drjh 2 dah start pose pnuh..

- jinggo - berkata...

2 one

kayanya
sebab itu puasa..
apa2 pun itu skill motivasi makayah...
saya pun buat syarat yg sama.
masa kecik - ayah juga buat syarat.
kalau tak berpuasa..
jangan join hidangan berbuka.....

ONE ZABA berkata...

itu dari sudut kanak-kanak

kalau tengok dari sudut org tua pulak...adakah itu yang2 yok jugak.

apa pulak syarat yg perlu diberi untuk mereka berpuasa!!!!

ixora berkata...

samat berpuasa!

yang2 yok..ermmm..nyam2...=)

~Insan Biasa~ berkata...

ramadhan pengerat hubungan,
hidup yang penuh kenangan....x kira bulan.

noriza berkata...

Syok juga teringat zaman remaja dulu. Ingat tak lepas berbuka, mesti pi pondok telefon. Berjam-jam bergayut. Sampai kena gigit nyamuk pun tak kisah kan. Sekarang kita dah tua..Masing-masing dengan laluan sendiri.Sedih juga kali ini saya tak dapat berbuka puasa bersama suami dan anak-anak. Entah bila agaknya saya boleh bertenang semula.Sekarang masih di usm untuk menyelesaikan tugasa Ed.d . Doakan saya berjaya ya sahabat. Selamat menjalani ibadat puasa. Jangan puasa yang2 yok...

zan-xray berkata...

Sangat menarik cerita prof dan pendayung pada en3 sbelum ni.
Kalau puasa yang yang yok sebulan tp dapat juga upah akan kehilanangan brapa pratus agaknya drpd hidup ? haha

Selamat menjalani ibadah puasa

- jinggo - berkata...

cgu one
hari ini - kat kg gajah - dah ada orang dewasa puasa...yang yok....
...
kurang asam betul.

- jinggo - berkata...

ixora
pompuan mesti ada yg Yang2 Yok...
he....

- jinggo - berkata...

cgu anis
terima kasih kerana perhatian...

- jinggo - berkata...

cgu ija
saya dikampung ' kita ' hari ini......
berterawih dimasjid yg tak siap2......
nostalgianya.

- jinggo - berkata...

alamak bro..
kalau puasa dan ' tuang '...
samalah kita fikir berapa peratus hilang..
ha...ha...

a kl citizen berkata...

anak jinggo ke tu?

comelnya

maiyah berkata...

salam.. org dewasa pin ada yang2 yok gak

- jinggo - berkata...

cgu kl...

tu anak yang macam nak jadi jinggo jr kut....

- jinggo - berkata...

puan maiyah

kalau orang dewasa...
pantunya macam lain kut

arryani berkata...

Slamat beribadah...

Saya tiap2 pagi bukak periuk...
Sebb, kena cuci semua periuk tu..

Salam ramadan..dan selamat beribadah...

- jinggo - berkata...

puan aryani

selamat berpuasa
kemana menghilang - tak nampak kelibat kat sini..

Eco Kid Adventure on Facebook