Khamis, 6 Ogos 2009

mari mengutuk boss

Align Center
dimana2 kita kadang2 biasanya dengan tajuk diatas.
MARI MENGUTUK BOSS.
dimana
MENSYUARAT2 KECIL.
siapa yang terlibat
cgu kecil kutuk cgu besar
pemimpin kecik kutuk pemimpin besar
anak2 kutuk makayah
pekerja kutuk boss.

KENAPA
fitrahnya memang begitu.
boss melibatkan arahan.
dan tentunya fitrah manusia tidak suka dengan arahan.
ARAHAN
melibatkan komitmen+ dsiplin. komitmen + dsiplin melibatkan keinginan untuk beranjak.untuk beranjak ada risikonya.manusia mana yang bersedia untuk mengambil risiko.
AKHIRNYA
meeting2 kecil yang diujudkan.
MAKA
berjalankan organisasi dalam keadaan yang sentiasa
bersangkaburuk sampai hujungnya.

HASILNYA.
kalau disekolah melibatkan prestasi exam
kalau dalam negara - ujudlah pesta jalanan.
kalau dirumah ada yang tidur luar bilik
ditempat kerja - kuanliti kerja.
DARI JINGGO
terima kasih pandangan saudara rosdi + razali - kita berbincang panjang mengenai topik mari mengutuk boss.dimana2 saya percaya rosaknya organisasi disebab faktor ' ketidakpuasan ' yang sememangnya menjadi fitrah kepada manusia.dan kesannya meleret kepada prestasi dan komitmen + dsiplin yang boss harapkan.
sebagaimana kata saudara rosdi
semua boss2 yang ada cerita yang tak sama dengan orang bawah.bahasanya berbeza.dan mungkin adakalanya bahasa ini tidak difahamkan kepada orang dibawah.
orang bawah membuat penghakiman demi penghakiman berasaskan apa yang mereka nampak.
APA TINDAKAN BOSS.
kenalpasti punca.selesaikan.kalau itu bukan terbaik.keluarkan notis.
CUKUP SAMPAI DISINI.

8 ulasan:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

kadang2 sebagai ketua perlu gak dengar pendapat org bawahan...

yg menjadi masalah sekarang ramai ketua atau pemimpin tidak dapat menerima pendapat org lain...

nurirhamna berkata...

Tidak semua suka pada arahan dan tidak semua suka menjadi org bawahan...Fitrah hidup.

Mereka yang menjadi BOSS 'jangan banyak songeh'. Berpeganglah pada nilai..bekerja seikhlas hati.

~Insan Biasa~ berkata...

kalau satu dua aje bermeeting kecil2an....adatlah. tapi kalau semuanya bermeeting kecil2an...???

ONE ZABA berkata...

aku lah boss dan akulah jugak org kecil...

- jinggo - berkata...

gadis separa bandar..

sebab ketua sibuk menhitung kuasa kut..
takut terlepas.
betul tak...
apa2 pun kedua2 berkaitankan....

- jinggo - berkata...

cgu...

kadang2 jadi boss kena ada pembacaan lain.
sebab yg seni yg perlu dicaturkan - sebab tu pemimpin itu harus lebihkan ilmu dari orang yg di pimpin....

- jinggo - berkata...

cgu anis

tu orang nak meeting HaiO....MLM...asyik meeting2 kecil2...
betul tak kat sekolah macam tu.

- jinggo - berkata...

cgu one
memang.
saya tahu...
boss.........
baik boss.

Eco Kid Adventure on Facebook