Selasa, 11 Ogos 2009

sebelum dan selepas

satu lagi pengalaman baru yang boleh kita kongsikan.Majlis Santapan yang melibatkan Tunku Sultan Perak dan kerabat anjuran UM sempena Konvokesyen.
Mungkin menjadi satu ingatan dan pengajaran.
JANGAN SANGKA APA YG KITA TAHU DAN FAHAM ITU BETUL
saya beria2 untuk datang lagi ke majlis ini
SAYA TERSILAP MENGENAKAN PAKAIAN.
bagaimana kalau masuk majlis yang semua orang tengok semacam
ALAMAK.
NASIB BAIK
keretaku rumahku
SEMUA ADA DALAM KERETA.

dan tidak berhenti disitu.kami duduk dimeja yang berdekatan dengan kerabat + pak lah.
meja 13.alamak nak makan macamana ni - makanan yag datang semua semacam.
nak pakai tangan ke.
INI SOS KE AIR BASUH TANGAN.
akhirnya kami semua pakai tangan.
yang disangka sos tadi adalah air basuh tangan.
DARI JINGGO
apa yang kita sangka kita tahu
mungkin kita tidak tahu sepenuhnya
isteri macam tahu lagak suami
dan sebaliknya,
makayah macam tahu lagak anak2.
cgu macam tahu lagak anak murid.
APA YANG BOLEH KITA SEDIAKAN
persiapkan diri kemungkinan yang kita bersedia untuk berhadapan dengan tak tahu.

17 ulasan:

siti_m berkata...

nasib baik kereta macam rumah semua ada... jadi boleh terus tukar baju... tapi dalam rsvp tak tulis ke etika pakaian apa?

- jinggo - berkata...

siti m
teman orang baru dalam majlis yg macam ni...ada aja yg tak kena..
he.kita belajor sesuatu...
bertanya.
itu yg paling mahal terutamanya lelaki........
betul tak

siti_m berkata...

bertanya.. memang penting bila kita tak tau atau tak faham sesuatu tapi tue la... kadang-kadang bila ego lebih orang malu untuk bertanya... lelaki macam tue yek???

zajumie berkata...

hahahahha. nasib baik u x amik air basuh tgn tu then mkn. eiww!!

- jinggo - berkata...

sti-m
lelaki memang macam tu..
lagi rela sesat dari bertanya..
macam kes tadi.
bertanya.
macamlah tahu....

- jinggo - berkata...

mizah..
ada kawan dah jelup udang goreng dalam ' sos ' tu...
he...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

akhirnya dapat gak tengok cikgu pakai baju batik....

lawa baju tu...

=)

- jinggo - berkata...

mmm.
lawa baju ke lawa orangnya..
he...he...

maiyah berkata...

salam.. mmg kita tak tahu kalau tak alaminya, bila kita dah tahu ia satu pengalaman dan cite baru wat kita

Tirana berkata...

hehehe....saya selalunya suami yang tentukan baju apa yang nak dipakai bila nak ikut dia ke majlis rasmi. Saya kan surirumah, kurang faham sikit tentang etika pakaian untuk ke majlis2 rasmi macam tu.. Pengalaman pertama tu yang mahal sebab kita banyak belajar dari situ..

- jinggo - berkata...

puan maiyah

terima kasih
kerana begitulah seterusnya.
selepas ni mesti saya tahu - dimana nak letakkan diri dimajlis tu....

- jinggo - berkata...

puan tirana..
dalam minggu ni dah 2 kali saya diajar tentang satu perkara baru....
belajar untuk duduk dimajlis yang kita tak biasa duduk.
asing.
cara duduk dan makan.
dan makanaan dan layanan...

lepas ni ok kut

KAMALIA berkata...

Handsome cikgu jinggo berbaju batik. Kiut dan sweet....cayalah.. relakss na....berblazer lagi handsome...biasa tengok pakai t-shirt dan trek ja...cuba tangkap gambar berkain pelikat pulak...sambil pegang cangku...fuhh...tentu nampak macho. keh keh..jangan mara.

- jinggo - berkata...

he...ada aja cgu ni
apakah daya..
tu gambar cari makan..

KAMALIA berkata...

Gambar cari makan? harap dapat cari banyak makanan ya! he he he.... u memang cute...jangan terlalu merendah diri.... u are the best!

- jinggo - berkata...

cgu kamalia

nasib baik bini orang.............
he..
jiwa kacau !

Kunang-Kunang berkata...

Selama bertahun-tahun akak menjadi salah seorang yang bertanggungjawab menjayakan Santapan ini.

Akak dah 2 tahun miss dinner ni. Tentang pakaian, selalunya berkot atau baik. Selalu terfikir di antara tetamu yang dijemput termasuklah kakitangan dari kumpulan sokongan.

Kadang2 kesian mereka terpaksa mencari baju batik untuk menghadiri Majlis ini sedangkan meja yang diduduki nun jauh di belakang.

Eco Kid Adventure on Facebook