Khamis, 20 Ogos 2009

skill ke bengkel kereta hari ini

mungkin ini satu perkongsian yg boleh dijadikan ilmu
BAGAIMANA NAK BERURUSAN DENGAN TAUKEH BENGKEL KERETA
ceritanya begini
INI PENGALAMAN KE 2.
saya ke bengkel dengan satu alasan
TAYAR KERETA MACAM ' GOYANG2 '.
sampai2 aja taukeh tu pusing satu kereta.tgk semua tayar.
alamak.
tayar ini dah retak - bila2 masa boleh meletup
tayar ini dah tak elok - bila2 masa tanggal.
DARI BETUL KAN ' GOYANG2 ' KE GANTI TAYAR.
ingat dah habis.
skru ini perlu di ganti
KALAU TAK GANTI NANTI TAYAR TERCABUT
alamak.
apa lagi.
INI KENA TUKAR.INI KENA BUANG.INI KENA GANTI
kesimpulan dari jinggo
kita kadang2 terperangkap dengan perkataan demi perkataan.
akhirnya GANTI ajalah.
itu kalau ada duit dalam poket.
MORALNYA
jangan bawa duit lebih dari sekadar untuk memperbaiki kerosakan pertama.
jangan pakai pakaian macam orang banyak duit.
sebab saya tengok ini macam satu cara bisnes taukeh bengkel kereta.
dari satu tayar kepada 2 tayar.
dari satu skru kepada 4 skru
MORAL LAGI
ilmu ini yang kita tidak diajar di sekolah.
ilmu ini yang kadang2 menjadi kita seakan ' bodoh ' disebalik pintarnya kita

6 ulasan:

blueCITY berkata...

salam wak h....

tu la pasal
saya selalu risao taime nak hantar keta ke bengkel or nak repai2 mana part yg rosak or kena ganti

takut kena tipu
takut kena main
takut diperbodohkan
memang i tak ada ilmu psal kereta

time ni lah,
terpikir kalo ada suami, teman lelaki yg leh diharap
tak la rasa macam2

hahhaha

~Insan Biasa~ berkata...

hehe
orang lelaki pun leh terkena di bengkel...
inikan pulak kalau perempuan yang datang sendiri-sendiri...

tapi tak semua macam tu...
ade jugak yang ade 'skill' ke bengkel nih..

saya ada sorang kawan pompuan yang ada skill gitu...nasib baiklah dia duk nun d sg buluh tu...kalau sebelah umah, memang wajib dia saya bawak kalau nak merepair..

hahaha

- jinggo - berkata...

bluecity

nak elak kena tipu
cari boifren yang tahu pasal kete
cari suami yg tahu pasal keta

dan lebih senang kahwin aja dengan taukeh bengkel....

he..
moral - hati2.....dan kita kena belajar ilmu ini.

- jinggo - berkata...

ha..wak anis
jangan ketawa kalau ada lelaki yg tak tahu pasal kereta...

sebab : ini jua dikaitkan dengan bakat kut.selain dari minat.
saya - rugi lah sapa yg bertanya pasal kete dengan saya.

perempuan yg tahu....sapa tu.
hebatnya.

adnieyl achan berkata...

nak mendalami ilmu tentang kereta ni, adnieyl rasa baiklah belajar dengan pak jinggo sendiri, tul tak....?

- jinggo - berkata...

adnie
nak belajar dengan jinggo.
teknik menganti air bateri boleh kut...
he..
saya kena belajar lagi.selepas ni....

Eco Kid Adventure on Facebook