Khamis, 13 Ogos 2009

kami ada kenangan...susah senang

KAMI ADA KENANGAN BERSAMA
kami diantara penduduk awal yang menduduki
PERUMAHAN BAKAWALI
bukit sentosa , rawang.
azab duduk dikawasan kami fikir - itu aja yg mampu kamu beli dikala itu.
ustaz asri dan rabbani baru keluarkan satu album
setelah berpuluh2 album dengan Nada Murni
sepanjang kami bersama
( sebelum saya berpindah )
TERLALU MANIS
sesekali mendekati ustaz asri terasa bezanya
diam banyak dari bercakap
kerana ustaz asri mungkin - nak menjaga lidah..
KALAU DI BUKIT SENTOSA & BUKIT BERUNTUNG
letak aja ustaz asri dimana2 majlis - mesti penuh
begitu juga kalau ustaz asri baca khutbah
mesti ada yg panjang2kan kepala.
( mana orangnya )
KAMI DAH SETAHUN TAK BERJUMPA
sehingga pagi tadi ustaz afifi dari Rufaqa.
comfirm sahabat kita dah dipanggil balik oleh Allah.
( dan sempat juga saya bagi panduan kerumah ustaz )
HARI INI
seorang lagi manusia hebat dipanggil
kita bila lagi
SEMUGA ARWAH DIBERKATI DAN DIPERMUDAHKAN SEGALA URUSAN.
teringat kata orang kampung - cgu dengan ustaz asri sama.susah nak jumpa.
tak pernah ada rumah.memang.
SEBAB MEDIA KAMI SAHAJA YANG BERBEZA
DAKWAH.

22 ulasan:

Tirana berkata...

Saya masih lagi dalam keadaan terkejut...Semoga Allah merahmati roh beliau...

- jinggo - berkata...

puan.

saya kehilangan kata2.
duduk dan nak bertafakur sekejap...
semuga arwah di berkatiNya

blueCITY berkata...

salam...

suka n respek dgn kelompok rufaqa di country holmes nih.
ada bznes sendiri dan mampu hidup walo dimana dan apa jua keadaan.
semoga tuhan melindungi merka2 ini, amin!

alfatihah buat allahyarham..
semoga rohnya ditempatkan bersama2 org beriman.

- jinggo - berkata...

maaf kalau pandangan kita menyimpan.
saya berkawan ramai dengan gang2 rufaqa..

akar yg ditanam terlalu kuat.
asas agama mereka terlalu hebat...
terlalu..

contoh ustaz asri.

zai berkata...

salam jinggo...

Al-Fatihah..masih terkejut dengan perkabaran itu..terlalu muda..seusia dengan suami kak zai..hukhukhuk..tak dapat dibayangkan perasaan isterinya kehilangan a shoulder to cry on...

- jinggo - berkata...

kak zai

saya tahu isteri pejuang macam ustaz asri tu kuat
amat kuat...
sebab resam pejuang macam tu....

nanti saya akan lawat
puan janah ( isteri arwah )...

siti_m berkata...

terkejut dapat berita pemergian ustaz asri dan teringat masa rabbani datang ke sekolah untuk program motivasi. Dia seorang peramah sangat walau penat senyum je melayan pelajar dan cikgu untuk bergambar... Al Fatihah..

ONE ZABA berkata...

Semoga Allah merahmati roh beliau...

- jinggo - berkata...

ctm

itu ajalah yg mampu kita lakukan - dah banyak...
sangat sumbangan arwah.
kepada kami terutamanya...penduduk setempat.

saya lagi sedih
berada jauh sekarang.....
tak dapat nak jengok famili dia.

- jinggo - berkata...

cgu one

itu sahaja yg kita mampu.doakan.

Kunang-Kunang berkata...

Baru dengar berita dari radio tengahari tadi.

Alfatihah untuk roh arwah. Semoga rohnya dimasukkan dalam golongan orang2 yang solihin dan sodhigin.

Takziah untuk keluarga Allahyarham ustaz asri.

- jinggo - berkata...

kak hanim

kita mampu lakukan selebihnya.
berdoa semuga orang sehebat ni di permudahkan segala urusan

AiE bAhRi berkata...

semoga arwah di tempatkan di kalangan org2 yang beriman..
Amin.

Al-fatihah..

Brahimnyior berkata...

Entahlah, saban hari orang hebat mati, menimbulkan sedikit rasa takut pada diri, al-maklum saya sendiri belum cukup persediaan.

Mana mungkin mahu pergi jika melihat wajah anak-anak yang memerlukan perhatian.

Tapi itulah janji Allah, dan maut tidak akan lewat biarpun sesaat.

Bang, berdoalah moga kita dipanjangkan umur...

Moga roh ustaz Asri aman di sana..

maiyah berkata...

salam.. saya mmg rasa kehilangannya kerana saya minat kat kump rabbani.. Al Fatihah

zan-xray berkata...

saya spt yang lain.. merasa sedih dan terkejut.
Semoga roh disisi orang2 yang beriman amin

mountdweller berkata...

Asal benih yang baik, jatuh ke laut menjadi pulau.

2_one berkata...

allah mnyayanginya...semoga beliau ditempatkan ditempat org2 yg soleh..aminnn...al fatihah..

- jinggo - berkata...

aie

semuga begitulah kemahuan kita semahunya.........

- jinggo - berkata...

aie

semuga begitulah kemahuan kita semahunya.........

- jinggo - berkata...

yong brahim

terfikir juga sesekali.....

- jinggo - berkata...

maiyah
seluruh malaysia meratapi kehilangan seorang pencetus fonomeni - nasyid

Eco Kid Adventure on Facebook