Khamis, 6 Ogos 2009

mari kenakan bekas kekasih

kisah benar yang rasa amat praktikal untuk di kongsikan.
CINTA DI SEKOLAH
cinta berterusan sampai ke IPT
terkantoi separuh jalan
DAN SEMUANYA BERMULA BILA.
puan s seorang pesyarah besar di UM.dari segi penampilan dan pergaulan layaknya duduk di kelas satu.bercinta dibangku sekolah dengan mr r yang amat hebat - terlalu hebat bila memegangkan jawatan besar di Petronas.
cinta dibangku sekolah terus ke IPT
mr r ke US.perhubungan diteruskan - perubahan budaya dan persekitaran menjadikan mr r beralih arah.sedangkan puan s meletakkan diri dan komitmen dengan pergerakan islam di kampus ( secara pratikalnya tidak seirama ) :
dan puan s tak lawa masa tu bilamana ada pertemuan seterusnya 3 tahun kemudian.
PUTUS CINTA
15 tahun berlalu
dunia ini sudah berubah - yang jauh sudah didekatkan.facebook.
PERTEMUAN SETERUSNYA.
isteri orang VS suami orang.
NIAT.
kepada puan s : inilah peluang untuk menyatakan.
BETAPA RUGINYA KAU PUTUSKAN PERHUBUNGAN KITA DAHULU.
dan pertemuan diatur asasnya adalah itu.
MEMANG ITU LAH JAWAPANNYA.
skill berjumpa bekas kekasih.
( dari pandangan puan s )
pergi dengan gaya yang membuatkan dia rasa rugi.ego kena tinggi sikit.
jumpa ditempat yang mahal - sebab sistem lampu tak menampakkan kecatatan muka.
jangan pergi sorang.ajak kawan untuk menyokong niat tu.
APA LAGI
besar2kan cerita semuga dia menyesal tinggalkan kita dulu.
DARI JINGGO
dunia yang macam2.saya yakin perubahan persekitaran bukan sekadar mengubahkan pemikiran tapi juga penafsiran kita.
kita selalu membuat penghakiman berdasarkan apa yg dizahirkan
sedangkan berdasarkan satu pandangan akademik
60 % daripada kerisauan kita hanya sekadar penghakiman yang tak pasti.

24 ulasan:

ku tak sempurna berkata...

bagusnya puan s tu.. banyak kekuatan... mana nak dapat kekuatan tu ya?? :D
.
.
.
.
.
dunia facebook ni mmg 'ganas'... kawan2 sekolah tadika pun boleh jumpa balik... nasib tak bercinta masa sekolah tadika :D

- jinggo - berkata...

ku tak sempurna

puan s - tahab keyakinannya tinggi sebab dia memang sepatut rasa macam tu..
satu lagi
kalau nak kenakan bekas kekasih...

tahab keyakinan kena tinggi...

~Insan Biasa~ berkata...

erm...macam tu ye...orait!!!

- jinggo - berkata...

cgu anis
buatlah kalau berani...
he...
pergi pulau....

~Insan Biasa~ berkata...

tengah kumpul ilmulah nie...mana boleh balik tangan dan minda kosong...

- jinggo - berkata...

cgu anis

ilmu kena cari...dan cari.dan cari.

zai berkata...

Barang Lepas jangan dikenang...
kerana Yang Patah pasti Kan Tumbuh..Yang Hilang boleh Berganti kalau nak..walaupun yang tumbuh tak sama mcm yang dah patah dan yang baru tak sama dengan yang lama tapi kita harus mengambil hidup ini dari segi positif bukan negatif...belajar perkara baru dari persekitaran dan orang baru..manatahu yang baru lebih baik dari yang lama..

ONE ZABA berkata...

tak ada bekas kekasih yg nak dikenakan.....

Illyani Ismail berkata...

cikgu...
hehe tips yang bleh diguna pakai...
bila la saya dapat nak bt macam tue yer...
hehehe
makan masa juga erk nak permainkan bekas kekasih kita....

~Mardihah Adam~ berkata...

ermmmmmmmmmmmm.jgn dikenang. Buka buku baru.

zajumie berkata...

bekas kekasih? hurm.
persetan kan mereka. hahaha

Tirana berkata...

Jangan simpan niat untuk kenakan orang...lebih baik simpan niat untuk sambungkan silaturahim di antara dua buah keluarga..hehehe..

LiNda berkata...

Salam ,

Hati-hati puas s..
jangan terlalu yakin..
ada sesuatu yang anda perlu tahu ..
apakah kebahgiaan anda setanding kebahgiaan dia ketika ini ?
malahan..mungkin dia lebih hebat dari anda .
kelak nanti anda yang merana diri ..

Oleh itu , ikhlaskan hati ..
lebih bersikap terbuka dan menerima apa sahaja yang mendatang dengan lebih jitu .

KAMALIA berkata...

Minat la topik ni. teringin nak kenakan...tapi lost contact. uwa

KAMALIA berkata...

Tak tahu...pakwa lamaa kat mana!!!!

- jinggo - berkata...

kak zai

tentunya macam tu
puan s sekadar nak puaskan diri..
yang dia tak lah teruk macam yg disangka..
niat sekadar untuk menyatakan : aku lebih baik dari yg kamu sangkakan....
...
yang pasti xboifren dia kena buli..

- jinggo - berkata...

cguone..
bercinta dan kahwin
kekasih pertama dan terakhir

- jinggo - berkata...

yani
bukan nak kenakan..
itu skill untuk kekasih yang tinggalkan kita dikala kita tak ada apa2...
ditinggal dan cari orang yg ada apa2..

cukupkan persedian.
fizikal dan mental...
cgu pun nak buat juga..

- jinggo - berkata...

dihah

berbaik sangkanya...
itu yg terbaik

- jinggo - berkata...

mizan...

persetankan mereka
satu pandangan yg menarik......

- jinggo - berkata...

puan tirana

menarik pandangan ini.
sebaiknya gitu.
tapi puan s tu : katanya masa putus dulu dipersendakan...

itu yg jadi macam tu.

- jinggo - berkata...

linda

semuga puan s baca...
niat kena betul macam komen puan tirana tu.

- jinggo - berkata...

kamalia..
suami tu bukan pilihan pertama ke....
nanti kita kongsikan..
jangan nakal2 lagi...
he......

nurirhamna berkata...

untuk apa ada kenangan jika kenangan itu menyakitkan...

kuat Puan S ni.Jika saya ditempat Puan S.."TENGOK RUPE PUN XHINGIN".
huhuhu

Eco Kid Adventure on Facebook