Khamis, 20 Ogos 2009

mari kita memilih..


Bagaimana kalau dalam hidup ini kita tidak
MEMILIH
kita tidak memilih untuk menjadi seorang guru
kita tidak memilih untuk bangun pagi
kita tidak memilih untuk berkahwin dengan si dia
kita tidak memilih untuk datang kelas hari ini
kita tidak memilih kerajaan BN hari ini.
kita tidak memilih untuk berada disini hari ini.
KITA TIDAK MEMILIH
saya MESTI lakukan.
bila kita MESTI melakukan apa yang kita tidak PILIH
apa akan berlaku
sakit hati.jiwa kacau.marah.cemburu.bengang.rimas.risau.baran.resah.
gelisah.putus asa.tidak bermotivasi.
SEBAB KITA TIDAK MEMILIH
kita melakukan atas dasar
MESTI lakukan apa yg kita tidak PILIH
dalam sebuah buku ada teknik menukar keadaan ini
contoh begini
SAYA MESTI BANGUN PAGI
( sebenarnya kita tak suka bangun pagi - tapi mesti bangun pagi )
kalau saya tak bangun bagi mak akan mengamuk
kalau mak mengamuk mak tak sediakan sarapan pagi
kalau mak tak sediakan sarapan pagi aku akan lapar
kalau aku lapar aku sakit
kalau aku sakit aku akan mati
AKHIRNYA SAYA MEMILIH UNTUK BANGUN PAGI
perkataan memilih akan meroboh segala tembok bebalan.ini dikaitkan dengan
kuasa tarikan.NLP.penggunaan kuasa minda dibawah sedar.
JADI MARI KITA MEMILIH SEMUA YANG KITA
ZAHIRKAN DALAM BENTUK TINDAKAN.

20 ulasan:

Marzalina berkata...

dalam apa jua keadaan memang kita diberi pilihan dan kita juga yg membuat pilihan, adakalanya kita terpaksa membuat pilihan kerana keadaan. bagi saya dalam membuat pilihan..dah tentunya kita menilai dan membuat kesimpulan sendiri, pilihan itu memang ditangan kita. mcm nak pilih jodoh pulak...terlalu memilih sampai tak tau nak pilih..hehe..

~Insan Biasa~ berkata...

kita memilih untuk terus hidup sejahtera...
makanya untuk sejahtera kita perlu
1....
2....
3....
dan seterusnya...

- jinggo - berkata...

intan
sebab tu dalam hidup kita diberi pilihan demi pilihan untuk memilih jalan hidup kita.
kita kena bertannggujawab !
sebelum itu kena pastikan MESTI kepada MEMILIH...

sebab rentak kita selepas itu bergantung kepada perkataan itu..

hebat ilmu allah.

- jinggo - berkata...

wak anis
begitulah seteruskan
saya mesti..
kalau tidak A akan jadi B
kalau B akan jadi C
kalau C akan jadi D
akhirnya
saya memilih.....

blueCITY berkata...

salam jinggo

kita mungkin ada hak
nak pilih yg itu
nak pilih yg itu
nak yg ini
tak nak yg itu
suka yg ini
tak suka yg itu

tapi ada ketika
kita tak bisa memilih
jalan yg kita nak
jalan yg semua org mahu
jalan yg semua org impikan

jadi..
tempuhilah jalan ini
jika jalan ini memang untuk kita
jalan ini walau berliku
walau berduri
walau berbukit

kita kena tempuhi...

- jinggo - berkata...

blue

kadang2 kita tidak ada banyak pilihan - kita memilih..
kita masih ada pilihan.
menjadikan apa yg kita tak pilih kepada pilihan..

semua ada dikaitkan kuasa dalaman kita.
memilih @ tidak semua dalam prgraming kita..

untuk itu..
apa lagi jangan keluh kesah

ONE ZABA berkata...

minggu depan sibuk nak memilih baju raya la pulak....

- jinggo - berkata...

he..cguone

saya sibuk nak memilih warna baju rayalah pulak...

noriza berkata...

Sahabat.

Kalau soal membuat pilihan, saya memilih untuk jadi ibu yang boleh dibanggakan oleh suami dan anak-anak. Selamat menyambut Ramadhan. Moga dilalui dengan penuh keberkatan .

- jinggo - berkata...

cgu ija
terima kasih kerana pandangan...
teman akan balik kg minggu depan.....

Shemmi berkata...

tp bagaimana kalau 'pilihan' yg dtg tu..bukan yg ingin kita pilih yer..

ok ini ttg pasangan hidup..huhu..

sampai org kata terlalu memilih..walhal x memilih pun...haii...entahla..

- jinggo - berkata...

shemmi.

apa yg nak saya kongsikan sekarang bukan nya pilihan..
bagaimana kita nak menjadikan apa yg bukan kita pilih kepada itulah yg kita pilih...

dalam hubungan sosial...
jangan permudahkan.

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

pilihan di tangan anda...

- jinggo - berkata...

dan kita kena bertanggujawab dengan apa yg kita pilih..

Shemmi berkata...

maka kesimpulannya..

MEMILIH lah untuk jadi yang TERPILIH

- jinggo - berkata...

MEMILIH lah untuk jadi yang TERPILIH

shemi

mendalam tu

a kl citizen berkata...

selamat menyambut ramadhan

semoga pilihan kita dalam bulan mulia ini adalah pilihan yang diberkati Allah

maiyah berkata...

salam.. pilihan tu yg akan tentukan apa hasilnya.. dan kekadang kita terperangkap gak ngan pilihan tu tapi tu lah perlukan byk merenung dan belajar supaya pilihan kita itu tepat

- jinggo - berkata...

cgu KL

saya memilih untuk bersama makayah diawal ramadan...
dan saya memilih untuk duduk lama sikit di kampung

- jinggo - berkata...

puan maiyah

kadang2 kita tidak ada banyak pilihan - tukar bukan pilihan kepada pilihan......

Eco Kid Adventure on Facebook