Rabu, 9 September 2009

ada ke macam ni..

NAK TERGELAK PUN ADA
tapi inilah kadang2.
dunia semakin jauh meninggal banyak perkara yang tak logik dulu.logik hari ini.
MAK MENTUA
nak cari jodoh untuk anak lelakinya.
tapi awas.
MAK MENTUA NI AGAK DEMAND.
macam2 nak...
kesimpulan diakhirnya kenapa.
KITA SUDAH JAUH DAN AMAT JAUH MENINGGALKAN BANYAK PERKARA.
mungkin mak mentua ni nak cari menantu
melalui proses temuduga
agak praktikal dengan apa berlaku dipersekitaran hari ini.

24 ulasan:

~Insan Biasa~ berkata...

hehe..anak bujangnya tu ntah tahu ntah tidak ...
mak buat iklan....

- jinggo - berkata...

anak bujang tu.doktor.
tak ada masa kut..
mak mentua nak jaga status..
moral
jangan cari penyakit dengan anak mak ni..

MaizaC'Joe berkata...

salam jinggo...

kalau doktor betul tak pa lah...
jangan doktor lain sudah..
Demand betul la..
tak pa lah..
"mak mana tak mau yang terbaik utk ank dia"...

aii.. susah dpt mak mertua mcm nie.. semuanya nak perfect.. takut sy huh!!

- jinggo - berkata...

maiza

kalau anak mak macam ni..
comfirm.hari raya - tok sah nak gaduh2..confirm kat rumah dia...
dan semua.
silap2 - kena duduk terus dengan dia...

zan-xray berkata...

Mungkin tuan punya badan pun tak tahu kot jinggo.
Atau kes nak memalukan orang. entahlah. tapi kalau ada pun mungkin belum sesuai untuk iklan di tembok macam ni.

addyaholix berkata...

ofismate saya kahwin dengan anak mak. baru 2-3 bulan kahwin dah macam-macam rungutan yang saya dengar. nasib baik saya bukan anak mak.

ZOOL@TOD berkata...

Ada sebuah kisah benar, si ibu teramat sayangkan anak lelakinya (anak bongsu) mahu mengahwinkan anaknya dengan seorang gadis kampung.

Problemnya:
1)Anak lelaki bongsunya itu seorang penagih tegar (duit untuk membeli dadah diberi oleh ibunya sendiri (duit bulanan yang abang-abangnya berikan kepada ibu tersebut)).
2)Anak lelakinya itu HIV positif.

Belum sempat majlis perkahwinan itu berlangsung anak lelaki bongsunya itu meninggal dunia (radang paru-paru).

Saya terfikir, apa akan terjadi kepada gadis tersebut seandainya perkahwinan itu berlangsung.

mirae berkata...

pergh..iklan mcm ni pn ad..haha..
pasni sume bnda kne bwat interview la..kelakr lah..

Tirana berkata...

Zaman sekarang ni tak ramai lelaki atau perempuan yang 'berkualiti' sampai ibu terpaksa buat perkara yang bukan menjadi adat dan budaya kita..hehehe.. Saya rasa iklan tu hanya sebagai satu gurauan..

maiyah berkata...

salam.. yelah betul kata tirana, mngkin juga terdesak sampai iklankan, dah tak laku ker hehe

- jinggo - berkata...

bro zan

kalau dibaca balik.
dalam kes ni - anaknya doktor - mana ada masa......
nak suruh cari sendiri - tak ada masa.jadi mak dia dah fed up agaknya.
buat aja macam ni.
mungkin - nak ajak anak dia @ ini ajalah jalan yg terbaik kut.

- jinggo - berkata...

addy

jadikan cerita tu pengalaman.
jangan kahwin anak mak..
asyik2 mak
asyik2 mak..
semua mak..

kesannya buruk orang muda........

- jinggo - berkata...

zool.

saya juga ada kisah benar yg sama..
ada seorang bekas menteri ( perempuan dari johor - sekitar tahun 90 an ).
kahwin kan anak dengan anak staff....
majlis amat meriah.
anak menteri.
tapi penagih dadah...

beberaps bulan.
meninggal dunia.......

- jinggo - berkata...

mirae..

siap sedia - ilmu baru - kena belajar..
teknik temuduga oleh mak mentua..
petua.
mesti tahu buat sampal belacan kegemaran mak mentua..
...
...
he...

- jinggo - berkata...

puan tirana

saya rasa sebaliknya.
bukan gurauan.
tapi mak dia geram dengan dia kut.....

he...
jangan nanti iklan ada yg macam ni bersepah....macam iklan along

- jinggo - berkata...

puan maiyah.

gurauan @ betul.
kita fikirkan - mungkin akan berlaku macam ni..
desakan masa dan nak cari yg berkuanliti..

ujie berkata...

mula2 nk gelak dulu...hahahaahhaha!!!

pe kata jinggo pon uat iklan mcm tu.ok tak????huhuhu

ok...tu gurau pagi2 ni..

mak dia ni sah nak sgt menantu..sapa2 yg berani tanggung risiko sila la g temuduga tu..he3...

- jinggo - berkata...

ujie

kalau saya buat iklan..
mesti ada..
mesti pandai urut mengurut..
mesti masak macam mak saya masak...
mesti....
mesti..

he...

Che' Pit berkata...

uiks, mcm tu pun ada ker? hmm pasni agensi cari jodoh dah takleh cari makan ler gamaknyer

- jinggo - berkata...

che pit..

dan iklan tu macam iklan along - dimana2 pun ada....

Shemmi berkata...

iklan2 kehidupan...

- jinggo - berkata...

terima kasih
shemmi

tieteja berkata...

hehe..mana tau kut2 mak nye 2 kepingin benor nak menantu...tp teman rasa lagu dendangan wali band yang ngah top kat corong radio sesuai benor di tujukan kat mak mertuanya 2.

- jinggo - berkata...

tieteja..

ada ke mak mentua - yang jarang2 ada....
budaya mana dia ikut kita tak tahu....

Eco Kid Adventure on Facebook