Ahad, 6 September 2009

sini mulanya...





PATUTLAH SEDAP
kita tengok satu persatu gambar2 diatas.begini rupanya diantara ' ramuan ' awal yang menjadikan udang kering ni - sedap.
kita lihat satu persatu
udang dijemur
kemudian datang seorang lelaki yang pakai sliper + seluar pendek.
sliper tu mungkin dah pijak macam2
dan peluh mengalir terus dari lelaki yang pakai seluar pendek tu.
DAN LAGI
ramuan istimewa
ANJING TU.
dia melepaskan kat situ.
BAYANGKAN KALAU UDANG INI KITA JADIKAN SEBAHAGIAN
HIDANGAN PETANG NI.
terima kasih : maiza gambaq yang best

17 ulasan:

Tirana berkata...

Hiiii..yuk..alhamdulillah saya tak berapa guna udang kering dalam masakan. Selalu guna yang fresh punya.

- jinggo - berkata...

ha..puan.
tu kalau dirumah ( dapur ) sendiri..
macamana kalau di bazaar ramadan.

makanan halal - sumber yang halal -dimana lagi !

Teja berkata...

ueeeeee.... geli la pulak nk mkn

- jinggo - berkata...

teja..

geli - tapi kena juga makan kan...........
saya tgh fikirkan macamanan nak cari benda yang rasa yang sama......

blueCITY berkata...

salam...

inilah hakikat kita org2 melayu islam sekarang. nama sahaja negara islam, ramai penduduk dan pemimpin melayu islam. tapi ekonomi kita? barang2 makanan kita? kedai2 sekeliling kita?

milik siapa?

kita majoriti tapi dlm banyak segi kita seperti minoriti...

fikir2kan lah
=(

- jinggo - berkata...

blue.

betul2.
setuju..
negara islam
PM Islam
ekonomi - sampai sekecil2nya...

milik orang kafir.
yang hidup dengan anjing

sonata anak kancil berkata...

saya jarang guna udang kering...tapi eiiiii...kalau macamni lah gayanya...tak makan la!

kita usaha lah sendiri alternatif lain...

- jinggo - berkata...

cgu sonata
nak gunakan apa......
he...
dari besar benda sehingga kecil...
semua orang cina punya...

mirae berkata...

hmmm..sngt truk&geli..
pasni,nk ckp ngan mak..jgn guna udang kering lg..x snggupp..

- jinggo - berkata...

mirai

gitulah yg sepatutnya..
buat sendiri....

maiyah berkata...

salam.. uikks!.. kembang tekak

- jinggo - berkata...

puan maiyah

saya pun kena lebih berhati2 lepas ni

zan-xray berkata...

biar kurang ramuan tapi kita tau dari mana puncanya.
masalahnya bila terpaksa makan di luar kan Jinggo.

Kat Kuala Gula dah tengok kejadian macam ni.

- jinggo - berkata...

brozan..

jangan dibayangkan dari mana punca - udang tu...
kalau nak dikirakan : roti canai pun tak sanggup nak telan..

MaizaC'Joe berkata...

salam jinggo..

rupanya masih ramai lg yang xtau..
mujur ltk kt blog jinggo.. huh!!

- jinggo - berkata...

maiza

tulah pasal...

Shemmi berkata...

ini hanya kes terpencil..yg nampak dimata..yang x nampak dimata?...

Wallahualam...

Eco Kid Adventure on Facebook