Sabtu, 19 September 2009

persoalannya kenapa...

GURUN 18 Sept. – Empat sekeluarga rentung manakala dua lagi cedera parah dalam kemalangan yang membabitkan empat kenderaan termasuk sebuah treler di Kilometer 94.8, Lebuh Raya Utara Selatan arah selatan dekat sini awal pagi ini. Mereka yang terbunuh ialah Pegawai Lembaga Kemajuan Wilayah Kedah (Keda), Mohd. Yusof Ahmad, 53; isterinya, Hasnah Hamzah, 52, serta dua anak gadis mereka, Hazwani Izati, 24, dan Hafizatun Alimi, 20.
PERSOALAN KENAPA.
ini cerita pada setiap kali musim perayaan.
DAN PASTINYA PIHAK BERWAJIB TELAH BUAT MACAM2.
TAHUN NI
sekolah cuti awal mengurang kesesakan jalanraya.
INI MUNGKIN SEKADAR PANDANGAN PERIBADI.
nak sampai cepat kat kampung.mungkin pada kita untuk sampai cepat dikampung adalah sesuatu yang sentiasa bermain2 dalam minda - sebab kita ada kenangan.
nostalgia berbuka dengan adikberadik adalah kenangan yg tidak boleh dibeli
nostalgia buat ketupat lemang juga mahal harganya
nostalgia jumpa kawan2 ' masa kecik ' lagi mahal.
nostalgia jumpa ' bekas kekasih ' terlalu berharga.
DAN SEMUA MESTI CEPAT SAMPAI DI KAMPUNG
akhirnya semuanya mahu diabaikan.
akhirnya kepada kawan2 yang balik kampung.
nostalgia itu akan lebih bernostalgia kepada orang lain
bila kita berkubur dilebuhraya.

9 ulasan:

ari berkata...

Al - Fatihah...

Nostalgia itu akan lebih bernostalgia kepada orang lain
bila kita berkubur dilebuhraya.

Nostalgia ITU yang ditinggalkan...

jane berkata...

alfatihah,

moga kita lebih berhati hati dan tidak dikenang sebegini! Amin.

- jinggo - berkata...

cgu ari

nak kemana2 - raya ni hati2..
jangan nak cepat aja.........

- jinggo - berkata...

ye cgu jane

semuga kita tidak dikenang macam tu.....
pusara dilebuhraya..

Teja berkata...

huhu, takot plak rasenye... apepun mga kita semua dlm lindunganNya.. selamat dlm prjalanan pergi & pulang

awak raye kat ne jinggo?

maiyah berkata...

Salam lebaran.. ajal maut tangan tuhan.. kita merancang Allah yg menentukan.. Al Fatihah

- jinggo - berkata...

teja

sedih dan pilu....
dihari raya

saya di rawang.......ranya ni

- jinggo - berkata...

puan MAIYAH

kalau itu yg mahu kita tinggalkan...
kita hanya merancang

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo

klu boleh kt nak sentiasa ingat nostalgia.. ada manis..pahit.. masam.. mcm2 rasa klu boleh juga kt tak mahu rasa nostalgia yg memeritkan hati.. mahukan yg manis sahaja.. tp apakan daya kita hanya manusia.. yg hanya mampu merncang tp hanya Allah yang tentukan.. semoga kita sentiasa berada dlm lindunganNya.. InsyaAllah.. sebab tue jg sy slalu ingatkn pd sesapa pun "drive hati2 ok.." ingat org yg trsayang.. tapi kita hnya hambanya..
sy pernah rasa kehilangan yg tragis.. ambil masa lama nak lupakan.. tp tetap di hati.. maklumlah manusia..

AL-FATIHAH

Eco Kid Adventure on Facebook