Khamis, 3 September 2009

teruknya pengalaman...

kerjaya yang dipilih
sebagai pendorong.
dalam bahasa biasanya adalah motivator.
bukannya senang menjadi seorang yg mahu mengoborkan laluan orang lain
TENTUNYA
laluan sendiri harus disempurnakankan dahulu.
itu kata orang.
CABARAN DEMI CABARAN SEAKAN
mahu mengajar dan diajar.
ada kalanya jatuh tersenggol.
bangun dan bangun.
JATUH DAN BANGUN
kerjaya ku sebagai motivator.
ceritanya begini.
HARI INI DEMI MENYEMPURNAKAN MISI KEHIDUPAN ORANG LAIN.
saya menyempurnakan banyak bahan untuk dipersembahkan.
SEMUA SUDAH SIAP.
slide baru sudah disediakan
baju sudah disediakan ditempat
seluar sudah ditempatnya
kasut.stokin.buku.lap top.
tidur awal
gunakan kuasa minda membayangkan hari esok.
DAN SATU INI.
bagaimana mahu kesana.
GIGI PALSU.
tak tahu letak dimana..
mahukah aku dikenali sebagai..
ALA TU...MOTIVATOR RONGAK.
nak pergi @ tidak
alasan paling praktikal
h1N1
DARI JINGGO
dalam proses mengejar banyak benda dalam hidup.kita cukup bersedia.kita perkemaskan itu dan ini.kerana kita yakin kepada asasnya
TAPI
bagaimana dengan penyokong kepada asas tersebut.
benda yang remeh.
kita abaikan.
NAK EXAM - SEMUA DAH OK
masuk dewan - pencil tak ada....
DALAM BANYAK HAL BEGITULAH KITA.

21 ulasan:

maiyah berkata...

salam.. sy pun rongak gak, tak caya tnya cikgu klcitizen.. selambos ke hulu kehilir, pa kisah.. bukan nak mengurat pun.. nak buat hal sendiri.. :D

- jinggo - berkata...

puan maiyah

rongak duduk kat rumah tak kisah...sapa yg tahu..
kalau kerja macam saya..
kalau boleh nak sembunyikan..
tapi....
idea puan tu bagus..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr berkata...

hehe

cari sampai jumpa...

kalo sy, sy ska teliti org itu cm mn...

sm ada dr segi penampilan atau karakternya..

lgpun mngkin tnpa gigi ada sesetengah org kurang berkeyakinan utk berhadapan dgn org lain...

jawapan di tangan anda..

- jinggo - berkata...

gadis separa...........

mungkin hari ini kita diajar lagi sebenar.
cabaran sebenarnya : menjadi diri sendiri.nak tgk sejauh mana ' powernya ' kuasa ilmu....
keyakinan diri.
yes.
kita belajar sesuatu.

2_one berkata...

hmm..mesti rse agk geram+nk trgelak+lucu.benda i nmybe small matter tp amt mmbri kesan pd kita..dsini ia mngjar sy bhwa jgn remehkan benda simple2 dlm mndpt sesuatu yg kita inginkn.analoginya dgn kehidupan sy sbg pelajar,soaln latihan yg mudah2 yg simple sy abaikan sy xbuatpun..sy asyik buat latihan soalan yg ssh.8lza bila exm ke kuiz ke soalan yyg mudah itulah yg mnyebabkan sy kehilangan markah yg byk.kalo spatutnya dpt A+ tp dpt A- or B..

- jinggo - berkata...

2 one

memang remeh temeh.
kita belajar dari ayat ni..
kadang2 kita terlalu memikir banyak benda yg asas...penyokong kepada asas jarang mahu kita fikirkan.

Naffz' see berkata...

hemmpp...tak tau nak kata apa..sebab penampilan tu perlu juga sebagai menjaga dan meningkatkan keyakinan diri sendiri dan peserta. Tapi, andai itu saja alasan yg di beri mungkin tidak bernas..kita ada banyak pilihan.. dan juga banyak cara untuk menyelesaikan nya!! kalo tidak pergi mungkin peserta kerugian tidak berjumpa dengan motivator yg berpengalaman...biar datang lambat.. cari dulu gg tu,kalo tak pun pegi lah beli( ada ka yg express?) atau berhadapan saja dengan mereka tanpa rasa segan...belum cuba belum tau..sebab kadang2 penampilan bukan menentukan segala2nya! Gud Luck!

Tirana berkata...

Hehehe..baguslah kita sama-sama kehilangan..macam berjanji dah pulak..Jinggo hilang gigi palsu..saya hilang buku...dah semput mencari..macam nak menangis rasanya..

ONE ZABA berkata...

pakai je acuan karipap buat ganti gigi palsu tu....hehh...hehhh!!!

zai berkata...

Kak Zai sendiri mata dah rabun..terpaksa pakai contact lens kalau tak semua jadi mcm meneka dalam kesamaran..tapi tak mengapalah kadang2 kita perlu ada kekurangan diri untuk mengekang dari rasa bangga diri keterlaluan sehingga memandang rendah kemampuan oranglain.

Yang kita tidak sedar kekurangan itu adalah satu kelebihan kerana dari situ kita akan banyak belajar tntg sebuah realiti kehidupan yg sebenar.

~Insan Biasa~ berkata...

salam wak...
peserta dah menanti...apa agaknya pengisian ilmu yang mereka akan perolehi...(semua harapnya)
bab gg tu rasanya segelintir je yang akan sok sek sok sek kat belakang.
setuju dengan semua komen2 bloggers di atas nie...terutama komen dr Naffz'see ....belum cuba belum tahu....

- jinggo - berkata...

cgu naff..

akhirnya...
semasa saya membaca komen ni - dah jumpa..
he..
lambat sampai ke dewan
budak2 dah tunggu.saya tak suka lambat...

- jinggo - berkata...

puan tirana.

itu tandanya kita sama2 leka.
saya dah jumpa..
tempat yg paling dekat......
dalam bilik air - dicelah2 banyak benda...ha

- jinggo - berkata...

cgu one.
memang boleh masuk RAJA LAWAK...

kalau pakai acuan karipap dah macam tompel...

ha...ha...

- jinggo - berkata...

Yang kita tidak sedar kekurangan itu adalah satu kelebihan kerana dari situ kita akan banyak belajar tntg sebuah realiti kehidupan yg sebenar.

kak zai.

saya suka ayat ni...
amat suka

- jinggo - berkata...

wak anis.

semada komen ni ditulis..
semua dah selesai...
ada pengalaman baru lagi nak dikongsikan.......

Kunang-Kunang berkata...

Besar pahala orang yang mendorong seseorang supaya menjadi orang yang lebih baik.

Tirana berkata...

Saya belum jumpa lagi buku tu...dah letih sangat...tapi bagus jugak..korek bawah katil..bawah almari...benda yang tak dicari pulak yang jumpa...lepas tu vacum sekali habuk-habuk yang ada...clear dah satu bilik...Agaknya makan masa sehari dua lagi baru clear satu rumah..Kalau tak jumpa jugak buku tu...memang menangislah saya...

- jinggo - berkata...

kunang2

kerana fitrah manusia ni memang susah nak diubah - kenalah kerja keras sikit
saya percaya kepada usaha dahwah dalam bentuk begini........

- jinggo - berkata...

puan

kini ajalah.
ada teori dalam buku KUASA TARIKAN..tak ingat.
ada yg disembunyikan..nanti saya nak ingatkan teori tu..

mesti ada.

Naffz' see berkata...

Syukurla da jumpa..kadang2 benda kita hilang takkan jumpa time kita sibuk mencari...sebenarnya berang kita tu ada....cuma kita takkan jumpa jika terburu2 mencari....

Eco Kid Adventure on Facebook