Sabtu, 26 September 2009

kita pernah buat silap

Wahai Pemilik Arsy
Wahai Pemilik Tunggal Alam Semesta
Wahai Zat yang tidak pernah tidur
Ku ketuk pelan pintuMu
Kerana Engkaulah ujung segala harapan
Tempat berlindung orang-orang yang zalim
Atas kezalimannya sendiri
Wahai zat yang tidak pernah menutup pintu
andai Kau tutup pintuMu bagiku
Kemanakah lagi aku harus mencari pertolongan
Kemanakah lagi aku harus mencari perlindungan
dari perbuatan burukku
dari kejaran masa lalu
dari kejaran bayangan dosa - dosa
DARI JINGGO
sebuah buku yang dihatar pada saya - dari indonesia.membaca buku dari catatan seorang banduan yang diturunkan dalam bentuk ' pengkisahan ' cukup menarik.
kesimpulan.
setiap kita mampu kembali - seandainya kita tahu dimana jalan mulanya.
hanya bebalan dan keangguhan semasa sahaja yang memungkin kita menutup terus jalan kembali memang masih dibuka pada kita.
SEANDAINYA KITA TAHU.

9 ulasan:

Unknown berkata...

tak berpeluang nk baca... pasti menarik.

mmg kita sentiasa di beri 'hidayah', tp kita yg x pernah sedar @ xnak sedar @ sedar tp hanyut dlm nikmat dunia... ANDAI KITA TAHU...

zai berkata...

Mudah2an dengan buku2 spt ini akan membuka minda kita untuk lebih mengingati mati...

Unknown berkata...

cgu pija

sedang kyusuk membaca - sebuah buku yang 100 % dalam bahasa indo....

terasa kecilnya diri...

Unknown berkata...

zai..

terima kasih kerana perhatian - semuga kita dapat berkongsi ilmu Allah ni..

Maiyah berkata...

salam.. kita mmg kene byk baca buku camni andai kita mahu kembali atau sebenarnya kita tak sedar yg kita masih tdk sampai lagi dlm ertikata kembali kerana kita rasa kita berada dilandasan yg betul dan selamat :)

Unknown berkata...

puan maiyah..

saya tersedar satu perkara.
harap saya bole kembali......
rasuah dalam bisnes...
saya berfikir dah seminggu bila ada beberapa program saya - dimulakan dengan duit bawah meja...

2_one berkata...

mencari tuhan yang hilang..pasti sgt menarik..tajuknye pon sudah ckup mmbuat kan sy rase ingin tahu dan baca buku ini..btullah kita perlu mencari..mencari titik kemanisan iman itu.yang hanya dilontarkan pd org yg btul2 ingin menikmati dan merasainya.bila sekali kita mnggapainya pasti hati kan rindukan saat ketenangan itu..sama2lah kita mncari kemanisan iman itu..itu sinonimnnye kan

Unknown berkata...

2 0ne..

mencari tuhan yg hilang..
madusdnya pernah ada..dan saya teruja membaca dan membaca...terasa kecilnya diri dalam dunia yg begini..

nanti saya akan kongsikan.

MaizaC'Joe berkata...

Salam Jinggo..

mencari tuhan yg hilang...
biarpun baru membaca tajuknya sahaja tapi kita ingin tahu lebih lagi... rasa kerdilnya diri ini...

Eco Kid Adventure on Facebook