Selasa, 8 September 2009

betul ke..

HARTA TERASA SIA2 JIKA TIDAK ADA WANITA
daya motivasi terbesar lelaki adalah keinginan untuk menyenangkan wanita.
pemburu zaman pra-sejarah mendapat keunggulan itu kerana keinginan untuk
nampak hebat dimata wanita.
pemburu zaman sekarang - menunjukkan keinginannya untuk dicintai wanita dengan kegagahan fizikal.pakaian.kereta.kekayaan.
LELAKI MEMPUNYAI KEINGINAN YANG SAMA UNTUK
MENYENANGKAN WANITA
cuma caranya sahaja berbeza.
cuba rampas wanita dari hidup lelaki
SEMUA TIDAK MENJADI KEPADA LELAKI
keinginan lelaki yang kuat beginilah yang menjadikan kekuatan kepada wanita untuk membentuk @ merosakkan seorang lelaki
LELAKI BOLEH MENJADI RAKSASA DENGAN LELAKI LAIN
( tetapi dengan mudah boleh ditakluk oleh wanita pilihannya )
PANDANGAN SEORANG LELAKI
secara sinis saya membaca sebuah buku yang terus terusan mencari dimana betul dan salah dalam hubungan sosial. kerana kita mahluk yang tentu memerlukan wanita untuk fitrah dan keperluan kehidupan.
BETUL KE SEMUA MOTIVASI LELAKI NI DIKAITKAN DENGAN WANITA.
ada betulnya.sebab kalau dilihat sebahagian bengongnya lelaki disebabkan wanita.
ada yang ambil dadah.minum arak.ke kelab dangdut disebabkan wanita.
ada yang membunuh disebabkan wanita.
kerana mu wanita.
PANDANGAN SAYA.
ini bergantung kepada perubahan persekitaran dan perkembangan sosial lelaki tersebut.
dan saya yakin ini menjadi asas bagaimana lelaki dan wanita dalam konteks hubungan sosial.
kenapa
dalam sebuah buku lain kajian dijalankan
KENAPA LELAKI MAHU MENJADI HEBAT DIMATA WANITA
kerana wanita sendiri menjadikan lelaki ego.
ini dikaitkan dengan beberapa prasa kata.
WANITA KERAP MENGGUNAKAN
kan...kan...kan..
betulkan...cantikkan...ya kan..
kan bermadsud jawapannya pada lelaki.
DAN LELAKI SENTIASA MENJADI PENTING DIMATA SEORANG WANITA.

16 ulasan:

maiyah berkata...

salam.. mmg antara wanita dan lelaki saling memerlukan, bagi yg masih kesempatan peliharalah agar segala keperluan menepati citarasa n berusaha untuk sentiasa penting antara satu sama lain

- jinggo - berkata...

saya percaya - hubungan sosial macam main saham..
kita nak untung.
proses nya berbeza..
tapi terlalu unik ciptaan Allah ni...terlalu.

MaizaC'Joe berkata...

salam jinggo...

bagi saya, sudah tentu lelaki memerlukan wanita.. begitu juga sebaliknya pada wanita..

wanita dan lelaki saling memerlukan. klu tak terasa sunyi ja.. wanita juga lelaki.. sebagai peneman.. bkn sj teman hidup malah teman berbicara.

kejayaan lelaki mungkin juga ada kaitannya juga pada wanita.. bg saya la.. ya ka?? heee...

pada lelaki wanita penting ka?? ahakss...

ari berkata...

Naluri kedua2 jantina ini saling memerlukan antara satu sama lain...
Saling berkepentingan dalam apa jua perkara...pekerjaan, perkahwinan, persahabatan, perniagaan dan segala per.....

Kalaulah tiada rasa berkepentingan dan berkeperluan antara mereka,,, Huh....ada yg tak kena tu...mau kena check tu....

-Lelaki itu diciptakan untuk membimbing,menyintai, menyayangi, melindungi, menghormati dan menerima wanita itu..

~Insan Biasa~ berkata...

ada lelaki tentu ada perempuan.
saling memerlukan.
kalau tak....

ada matahari tentu ada bulan.
saling menerangi alam.
kalau tak....

ada hidup tentu ada mati.
saling melengkapi.
kalau tak....

- jinggo - berkata...

maiza - lelaki perlukan perempuan.dan begitu sebaliknya....
dan konteks N3 kita melihat pergantungan yg bertahun lelaki kepada peremuan...

menarik untuk tahu asasnya.

- jinggo - berkata...

-Lelaki itu diciptakan untuk membimbing,menyintai, menyayangi, melindungi, menghormati dan menerima wanita itu..

cgu ari.

satu pandangan yg amat praktikal.

- jinggo - berkata...

cgu anis

kesimpulan dihujung.
sama aja..
kita masih berkepentingan...
jadi kita belajar untuk tahu bedanya kita.

mirae berkata...

we need each other..
saling mlengkapi antara satu sama lain..x dnafikn la sometime klu putus cinta pn,dah frust menonggeng,yang lelaki nya x terurus,pompuan pn maybe xd smngt..lg la klu dah bkongsi hidup kan..hawa,djadikn dr rusuk kiri adam..itu lah jadikn kte ad attraction antra lelaki and pompuan..

mountdweller berkata...

Salam sdr. Jinggo.

Di satu waktu dulu, lelaki sanggup mati kerana seorang wanita. Sekarang seorang lelaki sanggup menjadi papa kerana seorang wanita.

Bayangkan pengaruh seorang wanita di dalam diri seorang yang bernama lelaki.

- jinggo - berkata...

mirae..

semakin keliru saya ni...
apa2 pun terima kasih kerana pandangan yg amat praktikal - mengenai hubungan 2 benda hidup yg berakal ni...unik

- jinggo - berkata...

tuan..

besarnya pengaruh perempuan pd lelaki..
ada kusut masai kena tinggal..
itu mungkin pada personol kut..sebab zaman dah berubah - pandangan klasik mengenai pergantungan tu kena ditukar...

mirae berkata...

ap yang keliru?

- jinggo - berkata...

mirae - dah kenal...
he...
terima kasih.

AiE bAhRi berkata...

Salam.

Wanita dan lelaki saling memerlukan.Itu adalah kenyataan yang pasti.

- jinggo - berkata...

aie

terima kasih
awek sihat ke..........

Eco Kid Adventure on Facebook