Jumaat, 4 September 2009

jangan tak panjat


MARI KITA FIKIR SAMA2...
kerja seakan ' gila ' mat salleh ni
dan memang gila bila ambil risiko untuk naik keatas tanpa kemudahan
kita fikirkan begini
MATLAMAT.
memanjat semua banggunan tinggi dunia.
dan jiwa tidak sempurna selagi semua banggunan tinggi tidak dipanjat.hari2 mencari dimana lagi banggunan tinggi.matlamatnya jelas.menara KL.matlamat tidak akan menjadi apa seandainya dia sekadar menyatakan : panjat banggunan tinggi.jelas.menara KL
INI MUNGKIN KOMITMEN
dan yang pasti.
DIA TIDAK GILA
sebab dia percaya yang dia boleh panjat semua banggunan
minda dibawah sedar sering memberitahu dirinya.sebab kita adalah apa yg kita fikirkan dan tentunya adalah apa yang kita percaya.minda dibawah sedar sudah memberi arahan pada fizikalnya.kamu boleh.
KAMU BOLEH.
dalam proses untuk panjat.
dia berlatih.sebab diyakini bakat sahaja tidak menjadi apa.tentu perlu disertakan dengan ilmu dan pengalaman.tentunya dia tahu membaca gerak angin.ilmu tu.tentunya dia dah pengalaman sebab dia sudah memulakan langkah satu.
MEMANG BAHAYA
dia pun tahu - tapi mungkin pada mat salleh -
semua kejayaan ada harga yg perlu dibayar.
kalau semua mudah @ murah - hasilnya sama.
harga ( risiko ) yang mahal
impaknya kepuasan dan seluruh dunia tahu siapa dia
DIA PERNAH DITANGKAP
memang untuk berjaya mana mungkin kita putus ada.
macam cerita orang yg membakar sampan.
orang yg ada harapan dan impian tentunya berbeza.
harapan sekadar berharap sesuatu aku akan panjat..
impian disertakan dengan komitmen dan MESTI...lakukan.
YANG TAK MENARIKNYA
IQ ada.mana mungkin dia memanjat tanpa pengetahuan.
EQ - memang tak ada - tak belajar sivik -
sebab setiap negara orang ada undang2
dan begitulah kita.kadang2 dengan nikmat IQ yang diberikan kita terlalu mahu diagungkan - tapi kita lupa kita disebaliknya diperbodohkan dengan emosi sendiri.
DAN KITA
bila lagi nak memanjat
kita belajar sesuatu.

dan amaran keras
KEPADA CGU2 DAN MAKAYAH DILUAR SANA
jangan jadikan ini sebagai satu bentuk latihan.

6 ulasan:

~Insan Biasa~ berkata...

dan amaran keras
KEPADA CGU2 DAN MAKAYAH DILUAR SANA
jangan jadikan ini sebagai satu bentuk latihan...

lagi disebut 'jangan' pada budak2 tu lagi dia nak buat...
orang tu boleh...saya nak cuba...

cth tak berapa baik...panjat tanpa kemudahan
cth baik....semangat kuat tinggi semua akan dapat di atasi.

jadinya, mana yang baik kita ikut,yang tak baik tinggalkan.

- jinggo - berkata...

dan cgu anis
contoh tak baik
tak belajar sivik mat salleh ni
masuk negara orang tak ambil permit...
inilah EQ.
IQ nak manjat dah cukup.
EQ tak ada....
betul tak

zai berkata...

Slm Jinggo..

Walau tak berapa suka dgn caranya tapi kak zai mmg respect kat Mat Salleh ni diatas sifat sabar dan tidak putus asanya utk terus menjayakan impiannya...

Betullah..Kita sebenarnya Mmg Boleh jika kita yakin boleh melakukannya..

- jinggo - berkata...

zai.

saya melihat mat salleh ni dari sudut positfnya..
kita boleh kongsi dan belajar apa yg berlaku..

ONE ZABA berkata...

dekat-dekat nak raya ni letih la memanjat...

panjat pasang langsir baru... pasang lampu liplap... gantung kad-kad raya... macam-macam la... ahakkk!!!

- jinggo - berkata...

nak panjat tu pun cgu kena ada skill....
saya nak panjat betul kan paip kat rumah petang ni...

Eco Kid Adventure on Facebook