Sabtu, 5 September 2009

siapa kita.

semakin hari semakin banyak ilmu2 Allah dicarigali
satunya saya berjumpa yang ini.
sebab saya yakin
UNTUK MEMULAKAN LANGKAH SATU
mulakan dengan kenal diri sendiri.
pilih satu diantara corak diatas.
DAN JAWAPAN AKAN SAYA SERTA KEMUDIAN.
jangan mengelat.bulan puasa.tak baik tipu diri sendiri.
ikut dari kiri ke kanan- kotak yang ke berapa.

21 ulasan:

Tirana berkata...

Jinggo, saya pilih petak yang pertama..yang berwarna ungu tu...

- jinggo - berkata...

1- Introspektif, Sensitif, Reflektif
Anda dapat memahami diri dan persekitaran anda dengan lebih kerap dan mendalam jika dibandingkan dengan kebanyakan orang lain. Anda bencikan kedangkalan; anda lebih sanggup bersendirian berbanding dengan bercakap perkara remeh. Perhubunan anda dengan rakan-rakan adalah amat intensif; ini memberikan harmoni dan ketenangan dalaman yang mengakibatkan perasaan baik. Anda tidak keberatan bersendirian bagi jangka masa yang panjang; anda jarang berasa bosan.

puan betul ke.
ini sekadar ilmu.

MaizaC'Joe berkata...

skrng sy dh xtau nak pilih yg mn dah..
ok..kotak kiri no 7..

- jinggo - berkata...

maiza

no 7 - betul ke dari kiri ke kanan kan..
nah ini jawapannya...

7- Tanpa Bimbang, Berkelakar, Riang
Anda suka hidup yang bebas dan spontan. Anda cuba menikmati hidup anda dengan sepunuhnya mengikut motto: "Anda cuma hidup sekali."
Anda bersifat ingin tahu dan terbuka kepada segala yang baru; anda memajukan diri atas perubahan. Tiada yang lebih buruk daripada rasa diikat. Anda mengalami persekitaran sebagai sesuatu yang versatil dan sering menakjubkan.

~Insan Biasa~ berkata...

corak sembilan

- jinggo - berkata...

wak anis.
no 9....

9- Analitik, Amanah, Keyakinan Kendiri
Perasaan halus anda bermutu tinggi dan tahan lama. Akibatnya, anda suka mengelilingi diri dengan "permata-permata" yang anda temui sendiri apabila orang lain terlepas perhatian.
Justeru itu, kebudayaan memainkan peranan khas dalam hidup anda. Anda telah menjumpai gaya peribadi sendiri, yang tampan dan ekskusif - serta bebas daripada olahan fesyen. Kehidupan anda adalah berlandaskan ideal diri iaitu kesukaan yang beradab. Anda menghargai sesuatu tahap kebudayaan daripada orang yang anda berkawan.

wak - betul ke

Tirana berkata...

Hehehe..betul la saya tu...jarang merasa bosan...

~Insan Biasa~ berkata...

:-D...
selama yg wak kenal saya..?
mcmne? ihiksss

- jinggo - berkata...

puan tirana..

saya yakin 60 - 70 % betul berdasarkan apa yg saya kenal puan - jangan lupa - pagi esok kejukan lagi....

- jinggo - berkata...

wak anis - ini pandangan peribadi saya...

Kehidupan anda adalah berlandaskan ideal diri iaitu kesukaan yang beradab. Anda menghargai sesuatu tahap kebudayaan daripada orang yang anda berkawan.

maiyah berkata...

sy pilih kotak yg ke lapan

ONE ZABA berkata...

aku pilih kotak no 5.

- jinggo - berkata...

puan maiyah.
ini sekadar2 aja...
setidaknya kita tahu...dimana kekuatan kita..

8- Romantis, Pelamun, Beremosi
Anda seorang yang sensitif. Anda enggan memandang dari segi rasional dan waras sahaja. Perasaan anda membawa erti yang sama penting. Anda berpendapat bahawa harapan adalah penting dalam hidup.
Anda menolak orang yang mencaci romantisme dan hanya dipandukan oleh rasionaliti. Anda tidak membenarkan sebarang kongkongan terhadap variasi perasaan hati dan emosi anda

- jinggo - berkata...

cgu one - kita sama.......

5- Profesional, Pragmatik, Yakin Diri
Anda menguasai hidup anda dengan lebih mempercayai usaha sendiri daripada nasib. Anda menyelesaikan masalah dengan ragam yang praktikal dan tak rumit. Anda memandang secara realistik unsur-unsur dalam hidup dan menanganinya tanpa ragu-ragu. Anda diberi banyak tanggungjawab di tempat kerja kerana orang lain boleh bergantung kepada anda.
Kekuatan azam anda yang menonjol menunjukkan sifat keyakinan diri kepada orang lain. Anda tidak berpuas hati sepenuhnya sehingga anda telah mencapai idea-idea anda.

ari berkata...

Eh...macam pernah buatlah ujian ni..time study2 dulu...

Yah...Yakin! saya pilih no. 3 tu...
Sesuailah kawan2 kata saya ni pakai baju pelangi2....

:-)

- jinggo - berkata...

cgu ari
pilih no 3 - ni jawapannya

3- Dinamik, Aktif, Ekstrovert
Anda rela menerima risiko-risiko tertentu untuk mendapatkan kerja yang menarik dan pelbagai. Sebaliknya, rutin berkecenderungan untuk meninggalkan kesan lumpuh pada diri anda.
Anda suka sekali berupaya memainkan peranan aktif dalam peristiwa dalam hidup anda. Dalam usaha anda yang berkenaan, inisiatif diri sangat nyata.

MaizaC'Joe berkata...

salam jinggo..

nak tnya sikit.. sy mmang bnyak tnya.. klu la jinggo xtau makna semua tue.. sacara realitinya... jinggo suka yang mn?? betul2 bln posa nie.. ahakss...

- jinggo - berkata...

maiza..
saya jujurkan diri
saya no 5....
teka dulu - tgk jawapan kemudian

Nurhasyimah Musa berkata...

saya pilih nombor 7..
dan ia memang sangat tepat dengan diri saya..=)

thanks cgu jinggo..=)

- jinggo - berkata...

syimah

semuga kita mampu bergerak dengan potensi kita.........

uNiqUe oRgaNisM berkata...

no..1

Eco Kid Adventure on Facebook